عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1897     

آيا افرادی كه دزدی قتل زنا يا لواط كرده اند هم در صورت توبه بخشيده می شوند؟

استفتاء:

آيا افرادی كه دزدی و يا قتل كرده اند و يا زنا و يا لواط انجام داده اند هم در صورت توبه بخشيده می شوند و اصلاً اين طور افراد توبه برايشان فایده ای هم دارد؟ بعضی اعم از زن يا مرد سال ها با افراد مختلف روابط نامشروع دارند و با بالا رفتن سن احساس تنبه می كنند آيا توبه برایشان اثر بخش است؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ بلی اگر توبه حقيقی با شرایطش تحقق پيدا كند خداوند ارحم الراحمين است.

موارد مرتبط در صورتى كه فرزند نماز نخواند پدرش مى تواند با او قطع رابطه كند؟ اگر كسى هنگام انجام معصيت قصد توبه داشته باشد، آيا به توبه ضرر مى رساند؟ آيا با توبه از گناهان، دیگر عقوبت اخروی نمی شويم يا فقط تخفيف داده می شود؟ حکم ترك صله رحم در صورتی که شخص مورد تمسخر و آزار و اذيت قرار گیرد. درصورتیكه كارمند از حقوقش مطلع نباشد بر صاحب‏ كار لازم است‏ به او اطلاع دهد؟ فردی که از دیگران حلالیت می طلبد در صورت حلال نکردن آن ها چه باید بکند؟ در صورت تعارض اولويت با کدام است : تأمين خشنودى مادر و پدر یا زوجه؟ آیا نقل افشاگری روزنامه ها در مورد اشخاص در صورت صحیح نبودن آنها جایز است؟ گناه شرابخوار و یا زناکار با توبه بخشیده می شود یا اینکه حتماً باید حد اجرا شود؟ حکم توبه در صورتی که شیرینی گناه در وجود انسان از بین نرفته باشد چیست؟
نظر شما :
captcha