عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1846     

درصورتیكه كارمند از حقوقش مطلع نباشد بر صاحب‏ كار لازم است‏ به او اطلاع دهد؟

استفتاء:

بر اساس قوانين اداره كار هر كارمندى داراى حقوق و مزايايى‏ است. در صورتى كه كارمند از حقوق خودش مطلع نباشد آيا بر صاحب ‏كار لازم است ‏به او اطلاع دهد؟ و آيا صاحب كار حتى اگر كارمند تا پايان‏ كارش تقاضايى ‏نكرد مديون خواهد بود؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ بر صاحب كار لازم است حقوق‏ كارمند را رعايت نموده و حقّ او را بپردازد ولو خود او خبر نداشته باشد.

موارد مرتبط اطاعت والدین بر فرزند واجب است خصوصاً اگر اطاعت نكردن سبب اذيت آنها بشود. آیا والدین می توانند فرزندی را که همسرش بودایی است به منزل راه ندهند؟ آيا بر والدین لازم است که فرزندانشان را براى ادای نماز صبح از خواب بيدار كنند؟ آیا بر پدر لازم است در همه حال تكاليف شرعى را به فرزندش يادآورى نماید؟ توصيه اى براى نجات از مفاسد و اعتياد که دامنگير كشور اسلامى گرديده است. آیا عاق والدين در مورد انجام کارهایی که خلاف شرع نیست نافذ است؟ غیبت شخصي که خودش راضی به این کار است چه حكمی دارد؟ اگر به قصد انتقاص، عيب غير مستور مؤمن در غياب او گفته شود، آیا گناه است؟ آيا احترام به سادات از لحاظ اينكه آن ها از سلاله پيغمبر هستند لازم ‏است يا خير؟ آيا جواب سلام منافق واجب است يا خیر؟
نظر شما :
captcha