عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18323-9044     

مُصحف حضرت زهرا (عليها السلام)؛ وحى خداوند بر ايشان است

استفتاء:

نظر شما در مورد سخن كسى كه با اشاره به مُصحف حضرت فاطمه (عليها السلام) مى گويد: آن حضرت نخستين كسى است كه در تاريخ اسلام دست به تأليف و نگارش زد و مُصحف را نوشت، چيست؟ آن گاه در اين مورد مى افزايد: واژه مُصحف از صُحف به معنى اوراق است و در اينجا منظور همان ورق هايى است كه حضرت فاطمه (عليها السلام) هر آنچه از مقررات شرعى، پند، اندرز، سفارش ها و توصيه ها از زبان پيامبر (صلى الله عليه وآله) مى شنيد را در آنها مى نوشت، و آن اوراق به صورت كتابى شد و آن كتاب نزد ما مردم نيست، بلكه نزد پيشوايان اهل بيت (عليهم السلام) است؛ با عنايت به اين مطلب كه شمارى از روايات معتبر در كافى و بصائر الدّرجات اشاره دارد كه مُصحف حضرت فاطمه (عليها السلام) از كلام فرشته وحى به حضرت زهرا (عليها السلام) است و آن مفاهيم و محتوا به املاى اميرمؤمنان است، نه سخن پيامبر در مورد مقررات دينى و پند و اندرز و سفارش هاى ايشان كه به قلم حضرت فاطمه (عليها السلام) آمده باشد، نظر شما در اين مورد چيست؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ مُصحف مورد اشاره، نه از املاى اميرمؤمنان است، و نه احكام شرعى و نه پند و اندرز و سفارش هاى پيامبر به قلم حضرت فاطمه (عليها السلام)؛ بلكه مُصحف حضرت فاطمه (عليها السلام)، پرتويى از وحى و الهام خدا بر آن حضرت است، و اميرمؤمنان نگارنده چيزى بود كه بر حضرت فاطمه (عليها السلام) وحى و الهام مى شد، و آن نوشته اينك نزد وجود گرامى امام عصر (عليه السلام) است.

موارد مرتبط فرمان خدا به ازدواج حضرت زهرا (عليها السلام) حضرت فاطمه (عليها السلام) و روايات ديدار سلمان فضیلت دعای حضرت زهرا (علیها السلام) حکم منکر عصمت حضرت زهرا (علیها السلام) و بتول بودن آن حضرت جواز شفا خواستن از حضرت فاطمه(عليها السلام) آیا می توان دعاى مخصوص حضرت زهرا (س) را در قنوت نماز خواند؟ آیا در اذان، شهادت به مقام سيادت و سرورى حضرت زهرا (س) جایز است؟ استغاثه به حضرت زهرا (س) یکی از برترين اعمال در آخرين ساعت روز جمعه. برای طلب سلامت و عافيت‏ نماز استغاثه به حضرت زهرا (س) تجربه شده است. حضرت فاطمه زهرا (عليها السلام) تنها دختر پيامبر.
نظر شما :
captcha