استفتاء:
آيا نمازگزار هنگام اذان و اقامه، افزون بر شهادت ها و گواهى هاى سه گانه، مى تواند به قصد رجاء و تقرّب به خدا، نه به قصد ورود و جزء بودن آن، شهادت بر مقام سيادت و سرورى فاطمه زهرا (عليها السلام) را نيز اضافه كند يا نه؟ به عنوان مثال، پس از شهادت بر يكتايى خدا و رسالت حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم) چنين بگويد: ... أشْهَدُ أنَّ عَلِياً أميرالمؤمنين و أنَّ فاطِمَة سَيِّدةُ نِساء الْعالَمِينَ وَ أوْلادهَا الْمَعْصُومِينَ حُجَجُ اللّه....؟
جواب:
باسمه جلت اسمائه; هيچ اشكال و ايرادى در رُجحان گواهى به ولايت اميرمؤمنان (عليه السلام) در اذان و اقامه نيست، بلكه از شعائر مذهب شيعه است كه سزاوار نيست كسى آن را ترك كند؛ امّا گواهى به ولايت فرزندان معصوم آن حضرت به قصد ذكر و ياد خدا نيكوست، و نه به قصد ورود؛ همينگونه است گواهى به اين حقيقت كه فاطمه (عليها السلام) آراسته به ويژگى عصمت، و سرور بانوان دو عالم است.