عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1677     

در راه تزکیه نفس چگونه باشیم تا مشاهده خوشگذرانی دیگران ما را ناامید نکند؟

استفتاء:

همیشه در مسیر تزكیه و تهذیب دچار مشكلاتی می شوم. وقتی به رفاه و ثروت اندوزی و خوشگذرانی دوستان و آشنایان می نگرم افكاری در ذهنم می آید مبنی بر اینكه لااقل آن ها این دنیا را دارند و در این دنیا خوشی و لذت خود را می برند. با خود می گویم: تو مرد این میدان نیستی و گذشت زمان نیز ثابت كرده است كه نمی توانی آدم با ایمانی شوی پس بهتر است به مانند آنها لااقل به دنبال لذت در این دنیا باشی. این افكار كه ناشی از عدم توفیق در مبارزه با نفس می باشد مرا ناامید كرده است.

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ قطعا شیطان شما را فریب داده و به مقصود خود رسیده است، شما باید این افکار بی اساس را کنار بگذارید و به ائمه معصومین علیهم السلام پناه آورده و متوسل شوید و به واجبات و محرمات خود پای بند باشید که در این صورت هم دنیا را دارید هم آخرت را.

موارد مرتبط عواقب اخروی خودكشي و ميزان شدت عقاب آن چگونه است؟ فردی که از دیگران حلالیت می طلبد در صورت حلال نکردن آن ها چه باید بکند؟ چه کنیم که صبح ها حال معنوی خوبی داشته باشیم و کسل نباشیم؟ شخصی که از زندگی ناامید و به فکر خودکشی است چکار کند تا اصلاح شود؟ طرز برخورد شیعه با سنی چگونه باید باشد؟ چگونه ترك گناه كنیم؟ آیا دستور اخلاقى خاصى وجود دارد؟
نظر شما :
captcha