عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1703     

شخصی که از زندگی ناامید و به فکر خودکشی است چکار کند تا اصلاح شود؟

استفتاء:

جوانی مجرد و بی کار هستم. سعی و تلاش بسیاری برای کار و ازدواج می کنم ولی به در بسته می خورم. بعضی وقت ها به مادر و پدرم توهین می کنم و می خواهم دست به خودکشی بزنم ولی بعد از چند لحظه پشیمان می شوم، از شما راهنمایی می خواستم.

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ این حالات عادی نیست مگر شخص عاقل دست به خودکشی می زند و یا به پدر و مادر اهانت می کند این گونه کارها در آن دنیا عذاب های شدید و طولانی دارد شما از این گونه قصدها توبه کنید و متوسل به ائمه معصومین علیهم السلام بشوید و چهل روز زیارت عاشورا بخوانید و به روح حضرت زینب سلام الله علیها هدیه کنید و مقداری صبر کنید امورتان اصلاح می شود انشاءالله و من هم برای شما دعا می کنم.

موارد مرتبط آيا با توبه از گناهان، دیگر عقوبت اخروی نمی شويم يا فقط تخفيف داده می شود؟ آيا امر و نهی پدر و مادر در امور غير واجب باعث ايجاد حكم ثانوی می شود؟ گناه شرابخوار و یا زناکار با توبه بخشیده می شود یا اینکه حتماً باید حد اجرا شود؟ آیا صحبت کردن درباره اشتباهات مسئولین كشور غیبت محسوب می شود؟ آیا گناهی وجود دارد که اصلا بخشده نشود؟ و نشانه های قبولی توبه چیست؟ در راه تزکیه نفس چگونه باشیم تا مشاهده خوشگذرانی دیگران ما را ناامید نکند؟ ممکن است کسی بر قلب انسان طوری تسلط یابد که مانع از انجام کار خیر شود؟ چه گناهانی سبب تسلط شیطان بر انسان می شود؟ چه کنیم تا درست زندگی کنیم چرا که آنقدر غرق گناهانیم که محال به نظر میرسد. آیا جلوگیری کردن از عمل شخصی که می خواهد خودکشی کند واجب است؟
نظر شما :
captcha