عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18323-1603     

آیا پیامبر (ص) نیز مانند حضرت ابراهیم دو مقام نبوت و امامت را بدست آورد؟

استفتاء:

حضرت ابراهیم پیامبر خدا دو مقام نبوت و امامت را بدست آورد، آیا پیامبر ما حضرت محمد (ص) نیز به این دو دست یافت؟ و آیا درست است که بگوییم هر کس به این مقام برسد از دیگران افضل است؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه; این که پیامبر اسلام دارای دو مقام نبوت و امامت است قطعی بوده و بدون تردید چنین است زیرا او شریف ترین خلق و سرور رسولان بوده، تمامی مقامات پیامبران را در خود دارد و بلکه بالاتر از ایشان است. این مرتبه را خداوند متعال به ایشان و جانشینان طاهرش داده است چنانکه در زیارت جامعه چنین می خوانیم: "دارای رتبه ای هستند که هیچ یک از عالمیان آن را ندارند". (1)

-----------------------------------------------------------------
1. " ما لَمْ يُؤْتِ أَحَداً مِنَ الْعالَمِينَ‌"

موارد مرتبط امامت جزئى از اصول دين چرا حضرت محمد (ص) بر تمامی پیامبران و رسولان فضیلت و برتری داشته است؟ چرا پیامبر با ابوبکر و عمر وصلت کرد در حالیکه میدانست پس از فوتش چه میکنند؟ چرا پیامبر (ص) با وجود داشتن علم غیب، عایشه را به همسری گرفت؟ آیا خلقت پیامبر پیش از همه بوده گرچه از نظر زمانی خاتم پیامبران شده است؟ صفات پیامبر اکرم (ص) در قرآن مجید کدامند؟ و چرا خداوند متعال او را محمد نامید؟ جواز شفاخواستن از حضرت فاطمه(عليها السلام) آیا ولایت تکوینی اهل بیت از مقام های ذاتی معصومین بوده یا از مقامات عَرَضی؟ پیامبر و خاندانش چه حقوقی نزد خداوند دارند که خدا را به آن سوگند می دهیم؟ آیا شیعیان مانند مسیحیان قائل به سه گانه پرستی(یاالله،یامحمد،یاعلی)هستند؟
نظر شما :
captcha