عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18323-1601     

چرا حضرت محمد (ص) بر تمامی پیامبران و رسولان فضیلت و برتری داشته است؟

استفتاء:

چه دلیلی وجود دارد که حضرت محمد (ص) بر تمامی پیامبران و رسولان فضیلت و برتری داشته است؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه; برای ارائه ی دلیل همین کافی است که بگوییم او علت غائی و هدف نهایی وجود آنهاست (او خاتم الانبیاء است پس آنها می آمدند تا زمینه بعثت او فراهم شود) و شکی وجود ندارد که علت بر معلول، مقدم بوده و رتبه‌اش نیز افضل و برتر است.

موارد مرتبط آیا پیامبر (ص) نیز مانند حضرت ابراهیم دو مقام نبوت و امامت را بدست آورد؟ آیا منظور از عبس در آیه ی "عَبَسَ وَ تَوَلَّی أَنْ جاءَهُ الْأَعْمى" رسول الله بوده است؟ آیا منظور از تعبیر «حقیقت محمدیه» غیر از وجود محمدی است؟ منظور عرفا از حقیقت محمدیه،حقیقت علویه،وجود منبسط،مشیت فعلیه چیست؟ آیا خلقت پیامبر پیش از همه بوده گرچه از نظر زمانی خاتم پیامبران شده است؟ چگونه میتوان سجده ملائکه برای محمد(ص) را با سجده آنان برای آدم تطبیق داد؟ صفات پیامبر اکرم (ص) در قرآن مجید کدامند؟ و چرا خداوند متعال او را محمد نامید؟ جواز شفاخواستن از حضرت فاطمه(عليها السلام) آیا شیعیان مانند مسیحیان قائل به سه گانه پرستی(یاالله،یامحمد،یاعلی)هستند؟ آیا درخواست از رسول خدا و اهل بیت او مثلاً برای شفای از بیماری ، حرام است؟
نظر شما :
captcha