عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18323-1600     

چرا پیامبر با ابوبکر و عمر وصلت کرد در حالیکه میدانست پس از فوتش چه میکنند؟

استفتاء:

چرا پیامبر با ابوبکر و عمر وصلت کرد در حالی که می دانست پس از فوتش چه خواهند کرد؟ و آیا چیزی درباره آن ها گفته یا نه و حال آنکه هر دو از عشره مبشره به بهشت هستند؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه; پیامبر مأمور نبود تا به علم غیبی خود عمل کند بلکه مامور بود تا بر اساس موازین طبیعی و ظاهری عمل نماید، همانگونه که امامان معصوم نیز چنین بوده اند. درباره ی روایت عشره ی مبشره نیز باید گفت که این روایت، هم در سند و هم در دلالت، ضعیف است و علامه امینی در کتاب ارزنده ی خود الغدیر بحد کافی درباره ی آن توضیح داده و می توانید به جلد دهم این مجموعه مراجعه کنید.

موارد مرتبط آیا پیامبر (ص) نیز مانند حضرت ابراهیم دو مقام نبوت و امامت را بدست آورد؟ چرا حضرت محمد (ص) بر تمامی پیامبران و رسولان فضیلت و برتری داشته است؟ چرا پیامبر (ص) با وجود داشتن علم غیب، عایشه را به همسری گرفت؟ آیا خلقت پیامبر پیش از همه بوده گرچه از نظر زمانی خاتم پیامبران شده است؟ صفات پیامبر اکرم (ص) در قرآن مجید کدامند؟ و چرا خداوند متعال او را محمد نامید؟ پیامبر و خاندانش چه حقوقی نزد خداوند دارند که خدا را به آن سوگند می دهیم؟
نظر شما :
captcha