عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-7876     

ملاک وطن دوم برای فرد چیست؟

استفتاء:

ملاک وطن دوم برای فرد چیست؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ وطن دوم محلی است که شخص در محل دیگری غیر از وطن اصلی‌اش بدون اعراض از آن بنا دارد برای زندگی در مدت معتنابه زندگی کند، آنجا هم وطن او است و باید نماز را تمام بخواند.

موارد مرتبط آیا روزه برای فردی که 6 ماهه باردار هست ضرری دارد؟ وظیفه‌ روزه‌داری که در شب جنب شده و بعد از اذان صبح بیدار می‌شود، چیست؟ ورزشکاری که برای مسابقات آماده می‌شود، آیا می‌تواند روزه نگیرد؟ حکم روزه فردی که از دهانش خون آمده اما به ناچار آن را قورت داده چیست؟ آیا استفاده از قرص زیر زبانی برای مبتلایان به بیماری قلبی، روزه را باطل می کند؟ اگر با دیدن فیلمی تحریک کننده، بدون اختیار انزال رخ دهد، حکم روزه چیست؟ آیا استفاده کردن از شیاف (از راه مقعد) برای تسکین درد، روزه را باطل می کند؟ مسافرت در ماه رمضان برای فرار از روزه گرفتن چه حکمی دارد؟ حکم روزه گرفتن برای فرد معلولی که قادر به تحمل تشنگی در گرما نیست. برای روزه همینكه نیت كنیم كافیست یا باید زمان دقیق اذان صبح و مغرب را بدانیم؟
نظر شما :
captcha