عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-2189     

شرایطی که سبب وجوب غسل جنابت می‌شود چیست؟

استفتاء:

اگر در موقع ادرار (بول)، مايعات غليظى از انسان خارج شود كه شبيه منى و گاه غليظ‌تر باشد و در بسيارى از اوقات با جهش خارج نشود، چه حكمى دارد؟ آيا منى است و سبب وجوب غسل می‌گردد؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ به دو چيز انسان جنب می‌شود: اول جماع، دوم بيرون آمدن منى. اگر رطوبتى از انسان خارج شود و نداند منى است يا بول يا غير اينها، چنانچه با شهوت و جستن بيرون آمده و بعد از بيرون آمدن بدن سست شده، آن رطوبت حكم منى دارد وگرنه حكم منى ندارد، ولى در مريض لازم نيست آن آب با جستن بيرون آمده باشد، بلكه با شهوت بيرون آيد در حكم منى است.

موارد مرتبط حکم نماز و روزه دختر بچه‌اى که وجوب غسل حيض را نمی‌دانسته چیست؟ حکم كسى که در يادگيرى صحيح انجام غسل، سهل‌انگارى كند چیست؟ آيا وقوع حدث در حين غسل، موجب بطلان غسل و وجوب تكرار آن می‌شود؟ آیا غسل جنابت تنها به واسطه دخول بر زنان واجب می‌شود؟ حکم فردی که تمكن از انجام غسل جنابت ندارد، چیست؟ غسل جنابت از همان حالات اوليه كه متوجه به جنابت شده‌ايد مستحب است. آیا غسل به زنان به‌واسطه فرو بردن شیء طبی در واژن، واجب می‌شود؟ حکم فردی که با نيت غسل، استحمام نموده اما غسل را فراموش کرده چیست؟ حکم وسواس به خرج دادن در انجام غسل چیست؟ اگر شخصی با كفش خيس روى زمين نجس راه برود آيا پاى او هم نجس می‌شود؟
نظر شما :
captcha