عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-2110     

بخشش ما فى الذمه در طلاق خلع مشروط به عدم رجوع است.

استفتاء:

اگر زنى مهر خود را كه در ذمه زوج است در طلاق خلعى ببخشد لكن آن زن قبل از طلاق از بذل مهر رجوع كند، آيا آن حق دوباره در ذمه زوج بر مى گردد با فرض آن كه چيزى الان موجود نيست؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ بلى همان حق برمى گردد، چون بخشش ما فى الذمه در طلاق خلع مشروط به عدم رجوع است، در صورت رجوع ذمه مشغول است يا مشغول مى شود، والله العالم.

موارد مرتبط در طلاق خلع آيا زن می‌تواند بعد از طلاق از بذل خود برگردد و طلاق لغو شود؟ در صورت طلاق و جدایی، مادر احق است به حضانت بچه تا هفت سال. آیا مرد در حال عده طلاق بائن، مى تواند زن را به عقد دائم يا موقت خويش درآورد؟ آیا در طلاق رجعى، زوج میتواند بجاى رجوع در زمان عده، زوجه مطلقه را متعه كند؟ اگر مردی بعد از طلاق رجوع نماید و زن بی خبر از آن با مرد دیگری ازدواج کند. طلاق اكراهى باطل است و با اجازه صحيح نمى شود. طلاق فضولى غير نافذ است يا باطل؟ آیا طلاق تقيه اى دادن زن صحيح است يا خیر؟ زن میتواند درصورت بدخلقى زوج شرط كند که براى طلاق خود وكالت داشته باشد. اگر بعد از ازدواج معلوم شود دختر باکره نیست، شوهر می تواند وی را طلاق دهد؟
نظر شما :
captcha