عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1403     

افراد می توانند اجازه دهند در صورت مرگ مغزی از اعضای بدنشان استفاده شود؟

استفتاء:

آیا اشخاص می توانند با پر کردن فرم به پزشکان این اجازه را بدهند که در صورت مرگ مغزی از اعضا و جوارحشان جهت نجات و بهبود زندگی دیگران استفاده شود؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ اگر احتمال داده شود که خوب بشود قطعاً جایز نیست ولی اگر مردن قطعی باشد و احتمال خوب شدن داده نشود و حیات شخصی یا اشخاصی متوقف باشد بر استفاده از اعضاء و جوارح او بعید نیست حکم به جواز.

موارد مرتبط آیا جایز است زوجين نطفه خود را در رحم زن ديگری مثلاً خاله زوج پرورش دهند؟ حکم استفاده از مطالب و اخبار يك سايت يا خبرگزارى بدون ذكر منبع خبر چیست؟ الزام به استفاده از نرم افزارها، مجوز استفاده مجانی نیست. آیا استفاده از بانک اسپرم برای باردار کردن زن مسلمان جایز است؟ آیا استفاده از دستگاه توان بخشی جنسی مجاز می باشد؟ آیا مسلمانی که در غرب زندگی می کند می تواند در بانک استخدام شود؟ حکم استفاده از شکلات هایی که حاوی الکل می باشند چیست؟ آیا جایز است که از برق محل کار برای شارژ موبایل استفاده کرد؟ انجام شعبده بازی یا تردستی بصورت تفریحی چه حکمی دارد؟ آیا استفاده از روکش طلای دندان برای مردان اشکال دارد؟
نظر شما :
captcha