عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1401     

آیا استفاده از بانک اسپرم برای باردار کردن زن مسلمان جایز است؟

استفتاء:

استفاده از بانک اسپرم که قطعا با استمناء، منی تهیه می شود و شامل منی اجنبی غیر مسلمان هم هست در باردار کردن زنان شیعه که شوهرانشان اصلا اسپرم ندارند و بقای زندگی شان منوط به بچه دار شدن است چه حکمی دارد؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ عملشان جایز نیست و آن بچه پدر ندارد.

موارد مرتبط آیا جایز است زوجين نطفه خود را در رحم زن ديگری مثلاً خاله زوج پرورش دهند؟ حکم استفاده از مطالب و اخبار يك سايت يا خبرگزارى بدون ذكر منبع خبر چیست؟ الزام به استفاده از نرم افزارها، مجوز استفاده مجانی نیست. بهره مندی از ارث و ... برای طفلی که حاصل از لقاح مصنوعی است چگونه است؟ افراد می توانند اجازه دهند در صورت مرگ مغزی از اعضای بدنشان استفاده شود؟ آیا استفاده از دستگاه توان بخشی جنسی مجاز می باشد؟ آیا خرید از فروشگاه ها و رستوران هایی از قبیل مك دونالد جایز است؟ آیا دخالت مسلمانان در پرورش خوک جهت صادرات و اشتغال جایز است؟ آيا شركت در مسابقاتی كه به پيش بينی مسابقات فوتبال می پردازند، جایز است؟ آیا مسلمانی که در غرب زندگی می کند می تواند در بانک استخدام شود؟
نظر شما :
captcha