عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1399     

آیا خرید از فروشگاه ها و رستوران هایی از قبیل مك دونالد جایز است؟

استفتاء:

در سفر به کشورهای خارجی آیا خرید و نیز خوردن مواد غذایی و دیگر اجناس از فروشگاه ها و رستوران هایی از قبیل مك دونالد و ... که نمایندگی شركت های آمریكایی می باشند جایز است یا خیر؟ با توجه به اینكه این موضوع می تواند مصداقی از كمك به اجانب برای سلطه بر مسلمین باشد.

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ این قبیل اعمال کمک به اجانب برای سلطه بر مسلمین نیست و هیچ اشکالی ندارد.

موارد مرتبط آیا جایز است زوجين نطفه خود را در رحم زن ديگری مثلاً خاله زوج پرورش دهند؟ بهره مندی از ارث و ... برای طفلی که حاصل از لقاح مصنوعی است چگونه است؟ آیا استفاده از بانک اسپرم برای باردار کردن زن مسلمان جایز است؟ آیا دخالت مسلمانان در پرورش خوک جهت صادرات و اشتغال جایز است؟ آيا شركت در مسابقاتی كه به پيش بينی مسابقات فوتبال می پردازند، جایز است؟ آیا فرو کردن سیگار در الکل و کشیدن آن جایز است؟ آیا خرید کالاهایی که شرکت سازنده آنها حامی اسراییل هستند، اشکال دارد؟ حکم استفاده از شکلات هایی که حاوی الکل می باشند چیست؟ آیا جایز است که از برق محل کار برای شارژ موبایل استفاده کرد؟ آیا خوردن شاه میگو (لابستر) حلال است؟
نظر شما :
captcha