عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1368     

اگر در مرگ مغزی شخص اهدا كننده عضو از ادیان مختلف باشد حکم چیست؟

استفتاء:

در مرگ مغزی اگر شخص اهدا كننده عضو از ادیان مختلف اعم از کافر کتابی، غیر کتابی و ... باشد و متقاضی دریافت عضو مسلمان باشد آیا گرفتن عضو جایز است؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ اگر مصلحت اهمی متوقف بر آن باشد مانند حیات انسان دیگر بلی جایز است من مسائل عصر جدید را در یک کتاب تحت عنوان «فقه المسائل المستحدثه» نوشته ام و چاپ شده است.

موارد مرتبط حکم مصرف قرص های اکستازی چیست؟ حکم استفاده از مطالب و اخبار يك سايت يا خبرگزارى بدون ذكر منبع خبر چیست؟ حکم تکثیر لوح های فشرده مداحی که در آن حرام بودن تکثیر ذکر شده چیست؟ آیا زوجه می تواند درخواست تلقیح مصنوعى از شوهر متوفّاى خود را داشته باشد؟ افراد می توانند اجازه دهند در صورت مرگ مغزی از اعضای بدنشان استفاده شود؟ آیا استفاده از دستگاه توان بخشی جنسی مجاز می باشد؟ حکم خوردن موادی که در ترکیبات آن ها نام الکل ذکر شده است چیست؟ حکم استفاده از شکلات هایی که حاوی الکل می باشند چیست؟ نظر حضرت عالی درباره ماده مخدری به نام شیشه چیست؟ آیا احكام مربوط به نامحرم در حالت بیهوشی بیمار و یا مرگ مغزی نیز صادق است؟
نظر شما :
captcha