عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-7879     

آیا در ادای کفاره می‌توان شصت مد طعام را به یک خانواده فقیر داد؟

استفتاء:

آیا شخصی که مریض بوده و قادر به روزه گرفتن نیست و باید مد بدهد می‌تواند همه آن مدها را به یک خانواده بدهد یا باید بین شصت فقیر تقسیم کند؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ به هر فقیر بیش از یک مد نمی‌شود داد؛ لذا به خانواده فقیر به عدد عائله‌شان می‌توان به هر کدام یک مد داده شود.

موارد مرتبط آیا در ادای روزه قضا مجاز به تعلیق در نیت هستیم؟ آیا فردی که مبتلا به بیماری ام اس است می‌تواند روزه نگیرد؟ کسی که روزه قضاء بر ذمه دارد اما توانایی جسمی و مالی بر ادای آنها را ندارد کسی که قدرت بر ادای روزه کفاره جمع را ندارد چه کاری باید انجام دهد؟ حکم فردی که کفاره جمع بر ذمه داشته اما تعداد روزهایش را به خاطر نداشته باشد اگر روزه‌دار قبل از اذان صبح جنب شود می‌تواند تیمم کند و بعد از اذان غسل نماید؟ ورزشکاری که برای مسابقات آماده می‌شود، آیا می‌تواند روزه نگیرد؟ شخصی که جاهل به مسئله يوم الشك بوده آیا کفاره بر وی واجب می شود؟ فردی که به علت کار سخت روزه نگرفته، کفاره عمدی باید بپردازد یا غیر عمدی؟ آیا میزان کفاره روزه که مربوط به گذشته است به سال فعلی باید محاسبه شود؟
نظر شما :
captcha