عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-2190     

حکم نماز و روزه دختر بچه‌اى که وجوب غسل حيض را نمی‌دانسته چیست؟

استفتاء:

اگر دختر بچه‌اى نداند که انجام غسل حيض براى ادای نماز و روزه گرفتن واجب است و حالا متوجه شده باشد، حکم نماز و روزه‌هايى كه تا به حال بجا آورده چيست؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ چنانچه بعد از پاك شدن، هيچ غسلى حتى مستحبى انجام نداده نمازهاى بعد از حائض شدن -از اول تا به حال- را بايد قضاء كند، ولى اگر غسل ديگرى انجام داده، همان غسل كافى است و می‌توانسته با آن غسل نماز بخواند.

موارد مرتبط شرایطی که سبب وجوب غسل جنابت می‌شود چیست؟ حکم كسى که در يادگيرى صحيح انجام غسل، سهل‌انگارى كند چیست؟ آيا وقوع حدث در حين غسل، موجب بطلان غسل و وجوب تكرار آن می‌شود؟ كسى كه از حرام جنب شده، براى نماز علاوه بر غسل وضوء هم لازم است بگيرد؟ حکم فردی که تمكن از انجام غسل جنابت ندارد، چیست؟ حکم فردی که با نيت غسل، استحمام نموده اما غسل را فراموش کرده چیست؟ حکم وسواس به خرج دادن در انجام غسل چیست؟ مايعی كه بعد از استبراء خارج می‌شود پاك است و نماز را هم باطل نمی‌كند. حکم زرد آبه که روی زخم، بسته شده و در صورت کنده شدن خون مى آيد چیست؟ حکم رطوبتی كه شبيه منى بوده و بدون شهوت، بعد از بول خارج شود، چیست؟
نظر شما :
captcha