عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-2075     

حکم زرد آبه که روی زخم، بسته شده و در صورت کنده شدن خون مى آيد چیست؟

استفتاء:

معمولاً روى زخم، زرد آبه اى مى بندد كه سفت شده و بعضاً اگر كنده شود خون مى آيد، لطفاً حكم آن را در مورد نجاست و وضو و غسل بيان فرمایيد.

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ رنگ اگر به نحوى است كه يقين داريد خون مخلوط با چرك شده است، نجس است وگرنه ولو احتمال بدهيد كه خون دارد، محكوم به طهارت است و وضو و غسل هم اشكال ندارد.

موارد مرتبط حکم نماز و روزه دختر بچه‌اى که وجوب غسل حيض را نمی‌دانسته چیست؟ شرایطی که سبب وجوب غسل جنابت می‌شود چیست؟ حکم كسى که در يادگيرى صحيح انجام غسل، سهل‌انگارى كند چیست؟ حکم فردی که تمكن از انجام غسل جنابت ندارد، چیست؟ حکم فردی که با نيت غسل، استحمام نموده اما غسل را فراموش کرده چیست؟ حکم وسواس به خرج دادن در انجام غسل چیست؟ اگر آب قليل به خون بسته (منعقد شده) برسد، آیا نجس می‌شود؟ حکم رطوبتی كه شبيه منى بوده و بدون شهوت، بعد از بول خارج شود، چیست؟ حكم نماز و غسل و بقيه اعمال شخصی که روى بدن خود خالكوبى دارد چیست؟ آیا شخص جنب می تواند درصورت نبودن مکان دیگری در دستشويى غسل کند؟
نظر شما :
captcha