عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18323-1872     

آيا جهاد براى دفع كفار بر زنان هم واجب است؟

استفتاء:

آيا جهاد براى دفع كفار از تسلط بر جان مسلمين و هتك ناموس آن ‏ها و براى دفاع از جمعى از مسلمين كه با كفار در حال جنگ هستند، بر زنان هم واجب است؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ جهاد ده قسم دارد؛ آن ‏چه از زنان مرفوع است خصوص جهادى است كه ابتدا مسلمانان براى دعوت به اسلام مى ‏نمايند؛ و اما جهاد براى حفظ بيضه اسلام، دفاع كفار از تسلط بر بقاى مسلمين و هتك عرض آنان و امثال اين ها از زنان مرفوع نيست و آن موردى كه وجوب جهاد از زن مرفوع است خصوص قتال است و اما امور ديگر از قبيل مداواى مجروحين مرفوع نيست.

موارد مرتبط عیدالزهراء (سلام الله علیها) چه روزی است؟ آیا عایشه، ام المؤمنین است؟ بهترين نحوه زيارت امامان چيست و چه چيزهايی را بخوانيم بهتر است؟ آيا كفار مكلف به فروع هستند يا خير؟ آيا تولى و تبرى بر هر شخص واجب است؟ آيا دعاى نادعلى معتبر است؟ آیا خدا زن را براى خانه آفريده است که نمی تواند قاضی و مرجع شود؟ آيا نفس و مال پيروان بهائيت محترم است؟ آیا خواندن نماز ميت باعث رسيدن به قرب الهى براى ميت مى شود؟ محل اخذ تربت سيدالشهداء(ع) كه براى استشفاء، جايز الاكل است کجاست؟
نظر شما :
captcha