عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1805     

تحريم گلدكوئيست در صورت صحت تقلب متصديان اصلي این شرکت

استفتاء:

مدتيست با شركت گلد كوئيست كار می كنم و كارم بازاريابی و ارجاع مشتری است. شرکت تاكنون سود خودم و دوستانم را پرداخت كرده است. من در زمان ورودم به این شرکت فتوای جناب عالی را ديده ام و خيالم راحت است ولی برای اطمينان بيشتر خواستم خودم از شما سوال كنم كه با شرايط كنونی كار من اشكال دارد يا خير؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ به آن گونه كه قبلا جريان اين تجارت را بيان كردند تجارت صحيح و شركت شرعی است ولی به طوری كه بعدا روزنامه ها نوشتند متصديان اصلي تقلب زياد نموده و ضرر به مردم عادی زياد وارد شده و می شود اگر چنين باشد من هم با تحريم مخالفت نمی كنم و باز تكرار می كنم اگر اين تقلبات دروغ باشد و اين شركت سير قانونی خودش را بنمايد اشكال ندارد.

موارد مرتبط معامله با شركتي كه طلا را به صورت قسطي مي فروشد چه حکمی دارد؟ خرید از شرکتی که فرد بخشی از مبلغ را پرداخت و برای مابقی باید بازاریابی کند. فعاليت در شرکت گلدكوئیست با توجه به منع قانوني آن چه حکمی دارد؟ آيا از درآمد حاصل از شرکت گلدكوئیست می توان در ساخت مسجد استفاده كرد؟ بی اشكال بودن کار شرکت گلدكوئیست و سيستم بازاريابی آن عضویت فرد در شرکتی که با بازاريابى مبلغى را با عنوان حق الزحمه دریافت میکند.
نظر شما :
captcha