عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1803     

خرید از شرکتی که فرد بخشی از مبلغ را پرداخت و برای مابقی باید بازاریابی کند.

استفتاء:

شركتی بين المللی كه در كار تجارت و مبادله كالا (الماس) است از طريق اينترنت محصولات خود را به فروش می رساند. نحوه فروش محصولات اين شركت به اين صورت است كه هر فردی بخشی از مبلغ كالا را به عنوان پيش پرداخت به شركت تحويل می دهد و برای بخش باقی مانده مشتری به شركت معرفی (بازار يابی) می كند و شركت نامبرده در ازای معرفی مشتری های جديد مبالغی به عنوان حق العمل به او پرداخت می نمايد و مبلغ باقيمانده كالا را از حساب وی كسر می نمايد و كالا را برای وی ارسال می نمايد. نظر جنابعالی در مورد اين معامله چيست؟ آيا حلال است؟ لازم به توضيح است قيمت كالا های اين شركت جهانی است و به صورت رقابتی قيمت گذاری شده است و حق العمل افراد از حذف هزينه تبليغات و واسطه ها است.

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ با اين خصوصياتی كه نوشته ايد من اشكال شرعی در اين معامله نمی بينم.

موارد مرتبط فعاليت و بازاریابی در شركتی كه محصولاتي جهت حمايت از صنعتگران توليد ميكند. آيا سرمايه گذاری در بانك هايی كه سود ماهانه پرداخت می کنند جايز است؟ عضویت فرد در شرکتی که با بازاريابى مبلغى را با عنوان حق الزحمه دریافت میکند.
نظر شما :
captcha