عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1757     

بهترین اعمال در شب جمعه، روز جمعه و عصر جمعه چیست؟

استفتاء:

اعمال شب جمعه، روز جمعه و عصر جمعه بسیار زیاد است لطفا بهترین اعمال را در این اوقات بفرمایید؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه; الف) شب جمعه: افضل اعمال در شب جمعه صلوات فرستادن است و اقل آن صد مرتبه و هرچه زیادتر باشد بهتر است از امام صادق علیه السلام روایت شده است که صلوات بر محمد و آل محمد در شب جمعه برابر است با هزار حسنه و محو می کند هزار سیه را و بالا می برد هزار درجه را.

ب) روز جمعه: بهترین اعمال این است که بعد از نماز صبح صد مرتبه توحید و صد مرتبه صلوات بر محمد و آل محمد بفرستد و صد مرتبه استغفار کند، و سوره احقاف را بخواند.

 ج) غروب جمعه: دعای سمات را بخواند.

موارد مرتبط اگر والدین رغبتی به هجرت فرزندشان نداشته باشند تکلیف فرزند چیست؟ حکم رفت و آمد به منزل كسانى كه نماز نمى‏ خوانند و خمس نمى ‏پردازند چیست؟ حكم اسراف چیست؟ حکم قهر کردن که در نتیجه منجر به کینه و دشمنی می شود چیست؟ حكم صله رحم با اقوامی كه پدر و مادر امر به قطع رابطه با آن ها کرده اند چیست؟ حکم زن روسپی چیست؟ حد و معنای حسن خلق چیست؟ حکم توبه در صورتی که شیرینی گناه در وجود انسان از بین نرفته باشد چیست؟ آیا گناهی وجود دارد که اصلا بخشده نشود؟ و نشانه های قبولی توبه چیست؟ وظیفه ما در برخورد با مبلغان ارمنی چیست؟
نظر شما :
captcha