عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1736     

حكم استفاده از عطر و لباس چرمى كه از كشورهاى غيراسلامى مى آيد چیست؟

استفتاء:

استفاده از عطريات و لباس های چرمى كه از كشورهاى غيراسلامى مى آيد با توجه به نداشتن اطلاعات در مورد نحوه ذبح حيوان و یا جنسى كه در ساخت عطريات به كار مى رود، چه حکمی دارد؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه; عطريات پاك است و اشكال ندارد. و اما لباس های چرمى كه از كشورهاى غيراسلامى تهيه مى شود; چنانچه فروشنده مسلمان است محكوم به طهارت است و اگر مسلمان نيست، چنانچه بدانيد از حيوان غير ذبح شرعى شده گرفته شده است، نجس و نماز با آن باطل است; اما اگر احتمال مى دهيد كه از پوست تهيه شده از كشور اسلامى باشد، نماز در آن باطل، ولى پاك است.

موارد مرتبط حکم بازی با نرد و شطرنج چیست؟ حکم بازى كردن با آلات قمار در صورتى كه به قصد برد و باخت نباشد، چیست؟ چنانچه از شطرنج تنها به عنوان يك ورزش فكرى استفاده شود، چه حکمی دارد؟ استفاده از كراوات و پاپيون براى زيبايى ظاهر چه حکمی دارد؟ حکم پوشيدن لباسی كه تصاوير خوانندگان يا بازيگران بر روى آن نقش بسته است. اگر بر لباس شمايل آلات موسيقى يا حيوانات باشد پوشيدن آن حرام است يا نه؟ حکم پوشيدن لباس ‏هاى كفار، يهود، غربى‏ ها اگر به قصد تشبه به آن ها نباشد. ملاک خارج شدن یک بازی یا ورزش از آلت قمار بودن چیست؟ حکم گرفتن بيمه بيكارى اگر بر پايه دروغ باشد چیست؟ دیه کسی که مسبب ازاله ریش فرد دیگری می ‌شود چیست؟
نظر شما :
captcha