عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1792     

دیه کسی که مسبب ازاله ریش فرد دیگری می ‌شود چیست؟

استفتاء:

دیه کسی که مسبب ازاله ریش فرد دیگری می‌ شود چیست؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ اگر تراشیدن ریش فرد دیگری به دلیل خواست او بوده، دیه ندارد. اما در صورتی که با جنایت علیه او باشد؛ اگر ریش بعد از تراشیدن رشد کند، آنکه ریش را تراشیده است باید ثلث دیه را بدهد، و اگر رشد نکند باید دیه کامل بدهد، که عبارت است از: صد شتر مسن، یا دویست گاو، یا هزار دینار، یا هزار گوسفند، یا ده هزار درهم، یا دویست دست حلّه که هر حلّه دو عدد است.

موارد مرتبط حکم بازی با نرد و شطرنج چیست؟ حکم بازى كردن با آلات قمار در صورتى كه به قصد برد و باخت نباشد، چیست؟ ملاک خارج شدن یک بازی یا ورزش از آلت قمار بودن چیست؟ حکم گرفتن بيمه بيكارى اگر بر پايه دروغ باشد چیست؟ مجازات کسی که ریشش را بتراشد چیست؟ حکم گرفتن اجرت و تراشیدن ریش کسی که آن را حلال می ‌داند، چیست؟ حکم اجرتی که سلمانی برای تراشیدن ریش می‌ گیرد چیست؟ حکم کسی که با ماشین ریش ‌تراشی با شماره صفر ریشش را می ‌زند چیست؟ حکم کسی که به خاطر ضرورتی مجبور است ریشش را بزند چیست؟ حکم کسی که ریشش را می ‌کند چیست؟
نظر شما :
captcha