عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18323-1714     

چگونه می توان در زمینه عرفان و نحوه سير و سلوك و فناء فى الله پیشرفت کرد؟

استفتاء:

بنده چند وقتى است كه به شدت بحث عرفان و نحوه سير و سلوك و فناء فى الله را دنبال مى كنم و خيلى مشتاقم بدانم كه عرفا به چه حالى دست پيدا مى كنند كه جز خدا با هيچ چيز آرامش نمى يابند. ولى چون در اين مورد استادى نداشتم، سر درگم مانده ام تقاضا دارم در این زمینه راهنمایی نمایید.

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ بحث عرفان و مراتب آن به حدى مختلف و خطرناك است كه راجع به يكى از مسائل آن حضرت امير عليه الآف التحيه و الثناء مى فرمايد: بحر عميق ولاتلجه، و بزرگانی از عرفا اعتراف به سردرگمى در بعضى مسائل آن نموده اند و جماعتى از آنها گمراه شده اند و رواياتى در مذمّت بعضى از آن ها صادر شده است شما اگر مايليد به مقامات عاليه برسيد به وظايف شرعيه؛ اتيان واجبات و ترك محرمات عمل كنيد كه ترك بعضى از آن ها بسيار سخت است و اتيان به مستحبات شرعيه نمایید، در آن صورت درك خواهيد كرد چه حالات روحانى و معنوى به شما دست خواهد داد و چه لذتى مى بريد، خلاصه از در خانه اهل بيت عليهم السلام به جاى ديگر نرويد، همه چيز در همان جا است.

موارد مرتبط نظر مباركتان را راجع به جلسات عيدالزهراء (سلام الله علیها) بيان فرماييد. دست زدن در مجلس عیدالزهراء (سلام الله علیها) و میلاد ائمه (علیهم السلام) چه حکمی دارد؟ عیدالزهراء (سلام الله علیها) چه روزی است؟ نظر آیت الله العظمی روحانی مدظله العالی در رابطه با مراسم و حدیث فضیلت نهم ربیع الاول نظر آیت الله العظمی روحانی درباره عرفان حقیقی ادله استحباب «اشهد ان علیا ولی الله» در اذان و اقامه بهترين نحوه زيارت امامان چيست و چه چيزهايی را بخوانيم بهتر است؟ آيا مى ‏توان با زيارت جامعه، نبى مكرم (ص) را زيارت نمود؟ آيا مي توان دعاهايي را كه سند مرسل يا صحيح ندارند به قصد رجا خواند؟ آیا خدا زن را براى خانه آفريده است که نمی تواند قاضی و مرجع شود؟
نظر شما :
captcha