عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1667     

اگر بعد از ازدواج معلوم شود دختر باکره نیست، شوهر می تواند وی را طلاق دهد؟

استفتاء:

اگر بعد از ازدواج معلوم شود دختر باکره نیست و خودش بگوید قبلا ازدواج موقت انجام داده و یک سال نزدیکی کرده حکم چیست؟ آیا طلاق جایز است؟ آیا در این بین حقی از شوهر ضایع نشده است؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ طلاق جایز است بلا اشکال، در مهریه هم باکره چون مهریه اش زیادتر است آن را هم می توان کمتر پرداخت البته با مصالحه با همسر.

موارد مرتبط در طلاق خلع آيا زن می‌تواند بعد از طلاق از بذل خود برگردد و طلاق لغو شود؟ در صورت طلاق و جدایی، مادر احق است به حضانت بچه تا هفت سال. اگر زن بگويد آلت شوهرش كوتاه است، آیا از موارد فسخ ازدواج محسوب می شود؟ در صورت تحقق ازدواج اجباری آيا فرزندان متولد شده ولد زنا محسوب مى شوند؟ درصورت درخواست شوهر در زمان عقد آیا واجب است زن تمکین کند؟ درصورت ازدواج مرد با خواهر کسی که با او لواط کرده، آیا اولادشان حلال زاده اند؟ در صورتى كه مرد از زنش جدا شده آيا خرج سه ماه و ده روز را بايد به آن زن بدهد؟ آیا مرد در حال عده طلاق بائن، مى تواند زن را به عقد دائم يا موقت خويش درآورد؟ آیا در طلاق رجعى، زوج میتواند بجاى رجوع در زمان عده، زوجه مطلقه را متعه كند؟ بخشش ما فى الذمه در طلاق خلع مشروط به عدم رجوع است.
نظر شما :
captcha