عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1586     

اگر بفهمیم دوستمان مرتكب اعمال زشتی می شود، باید با وی قطع رابطه کنیم؟

استفتاء:

رفیقی داشتم كه با هم بسیار صمیمی بودیم به تازگی فهمیدم كه مرتكب اعمال زشتی می شده و می شود، لطفا بفرمایید از این به بعد رفتار من با وی چگونه باشد؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ اگر احتمال می دهید که گفته شما در او اثر می کند رفاقت را ادامه دهید و او را نصیحت کنید و نهی از منکر بنمایید ولی اگر مطمئن هستید که اثر نمی کند رابطه تان را ترک کنید بهتر است.

موارد مرتبط در صورتى كه فرزند نماز نخواند پدرش مى تواند با او قطع رابطه كند؟ اگر به قصد انتقاص، عيب غير مستور مؤمن در غياب او گفته شود، آیا گناه است؟ فردی که از دیگران حلالیت می طلبد در صورت حلال نکردن آن ها چه باید بکند؟ بهترین اعمال در شب جمعه، روز جمعه و عصر جمعه چیست؟ حكم صله رحم با اقوامی كه پدر و مادر امر به قطع رابطه با آن ها کرده اند چیست؟ طرز برخورد شیعه با سنی چگونه باید باشد؟ گناه شرابخوار و یا زناکار با توبه بخشیده می شود یا اینکه حتماً باید حد اجرا شود؟ چه کنیم تا افکار زشتی که راجع به مقدسات به ذهن می آید را برطرف کنیم؟ آیا مرد باید زنش را که با آرایش بیرون می رود و به حرف او توجه ندارد طلاق دهد؟ غیرت مطلوب، ناراحت شدن از اعمال غیر شرعی است.
نظر شما :
captcha