عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1450     

در چه شرایطی حكم سنگسار صادر می گردد؟ آیا این عمل ریشه اسلامی دارد؟

استفتاء:

در چه شرایطی حكم سنگسار صادر می گردد؟ آیا این عمل ریشه اسلامی دارد؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ در مورد زنا محصنه با شرایط آن سنگسار جایز است، این حکم برای جلوگیری از زنا کردن زن شوهردار و مرد زن دار با قیودی که ذکر شده است می باشد. با رعایت سبب آن که چهار شاهد عادل شهادت دهند به اینکه دخول آلت مرد در آلت زن را مشاهده کردیم یا خود مرد و زن در حال عقل چهار مرتبه نزد قاضی اقرار بکنند و لذا به حسب شرع چنین حدی به دلیل سختی در اثبات در غالب اوقات اجراء نشده است.

موارد مرتبط آيا دادگاه اسلامی صلاحيت رسيدگى به اختلافات متداعيين غير مسلمان را دارد؟ اگر عقد وكالت مطلق بود، تا چه زمانی حق انصراف وجود دارد؟ آيا زن پس از فهميدن انکار پيامبر (ص) توسط شوهرش، بايد عده نگه دارد؟ قاضى جديد اگر قضات قبلى را صالح مى داند، بايد احكام صادره قبلى را تنفيذ كند. اگر مجرمى در مكه ديده شود، آيا از نظر شرعى امكان بازداشت وى وجود دارد؟ در بخش عقود، فروش يك ملك به صورت زمانى به چند نفر چه حكمى دارد؟ انتقال نطفه زوج پس از مرگ به رحم زوجه چه حكمى دارد؟ سرقت اطلاعات سرى و رمزدار از شبكه هاى كامپيوترى چه حكمى دارد؟
نظر شما :
captcha