عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1448     

ازدواج با زنی که در عده طلاق می باشد، مطلقا باطل است.

استفتاء:

خانمی را به عقد خود درآوردم، بعدا معلوم شد ایشان در عده بوده اند. این خانم به دلیل اینکه سه ماه با همسرش نزدیکی نداشته و موقع طلاق جواب آزمایش بارداری وی منفی بوده و طبق شنیده اش از طرف وکیل مرد که دیگر نمی خواهد عده نگه دارد گمان می کرده که دیگر در عده نیست به عقد من درآمده است. این خانم طلاق خلع گرفته بودند و با بخشیدن مهریه، همسرش او را طلاق داده بود. حال با توجه به اینکه ما با هم نزدیکی داشته ایم و بنده از این موضوع اطلاعی نداشته ام آیا ما بر هم حرام ابدی می شویم؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ بلی حرام ابدی می شوید.

موارد مرتبط در طلاق خلع آيا زن می‌تواند بعد از طلاق از بذل خود برگردد و طلاق لغو شود؟ در صورت طلاق و جدایی، مادر احق است به حضانت بچه تا هفت سال. اگر زن بگويد آلت شوهرش كوتاه است، آیا از موارد فسخ ازدواج محسوب می شود؟ در صورت تحقق ازدواج اجباری آيا فرزندان متولد شده ولد زنا محسوب مى شوند؟ درصورت ازدواج مرد با خواهر کسی که با او لواط کرده، آیا اولادشان حلال زاده اند؟ آیا مرد در حال عده طلاق بائن، مى تواند زن را به عقد دائم يا موقت خويش درآورد؟ آیا در طلاق رجعى، زوج میتواند بجاى رجوع در زمان عده، زوجه مطلقه را متعه كند؟ بخشش ما فى الذمه در طلاق خلع مشروط به عدم رجوع است. اگر مردی بعد از طلاق رجوع نماید و زن بی خبر از آن با مرد دیگری ازدواج کند. طلاق اكراهى باطل است و با اجازه صحيح نمى شود.
نظر شما :
captcha