عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1426     

اگر زن با وجود داشتن شوهر از مرد دیگری حامله گردد حکم بچه چیست؟

استفتاء:

اینجانب با وجود همسر از یک رابطه نامشروع صاحب فرزندی شدم. درصورتی که شوهر من توانایی جنسی ندارد. حکم من و بچه چیست؟ آیا مجاز به نگه داشتن آن می باشم؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ اگر در تمام مدت حاملگی یک مرتبه هم شوهرتان عمل جنسی انجام داد و منی او داخل رحم شد بچه منتسب به اوست و حلال زاده است و اگر چنین تمکنی ندارد قهراً بچه از نطفه زنا محقق شده است و حرام زاده است ولی باید بچه را نگه دارید و از بین بردن او حرام است.

موارد مرتبط اگر مادر زن به بچه شیر دهد زن و شوهر به هم حرام می شوند. آیا زن می تواند اولاد خواهر و برادر خود را بدون اجازه شوهر ببوسد؟ اگر شخصی با یک زن شوهردار زنا کند آیا زن و مرد به هم حرام می شوند؟ آیا راهی وجود دارد که زن با برادر شوهرش محرم شود؟ آیا شوهر برادر زاده یا خواهر زاده به عمه یا خاله محرم می شود؟ سرنوشت متجاوزین به عنف چیست؟ حکم مردی که زنش را در اختیار دیگری قرار دهد تا با زن آن مرد رابطه داشته باشد. آیا برای زن جایز است با وجود در دسترس بودن دکتر خانم به دکتر مرد مراجعه کند؟ مراد از غرورى كه براى زن ممدوح شمرده مى شود، چیست؟ سنگسار در چه شرایطی واجب می‌شود و احکام اجرای آن چیست؟
نظر شما :
captcha