عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1421     

اگر در شک بود که انعقاد نطفه در زمان عادت ماهیانه زن بوده یا نه تکلیف چیست؟

استفتاء:

خداوند دختری به ما عنایت کرده است و از آنجایی که نمی دانیم چه زمانی این نطفه منعقد شده در شک هستیم که مبادا در زمان عادت ماهیانه خانم باشد. شب ها دخترم بی قراری می کند و از چیزی می ترسد. لطفا راهنماییم کنید که تکلیف چیست؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ مقتضی قاعده اولیه شرعیه اجراء اصاله الصحه در فعل گذشته شما است یعنی اصل بر انعقاد نطفه در غیر زمان عادت و صحیح بودن زمان نزدیکی گذاشته می شود. حتما موظفید این دختر را حلال زاده بدانید و خودتان را از وسوسه های غیر شرعی دور سازید.

موارد مرتبط درصورت درخواست شوهر در زمان عقد آیا واجب است زن تمکین کند؟ آیا در طلاق رجعى، زوج میتواند بجاى رجوع در زمان عده، زوجه مطلقه را متعه كند؟ حکم وطى در دُبُر زن چیست؟ اگر عقاید مذهبی شوهر تغییر کند، تکلیف زن چیست؟ اگر زمان خواندن خطبه، فرد غسل واجبی به گردن داشته باشد عقد صحیح است؟ آیا مرد میتواند زمانی كه زن آمادگی برای تمكین ندارد،این رابطه را به او تحمیل كند؟ اگر زن اعتیادش را در زمان عقد مخفی کرده باشد، سبب فسخ عقد می شود؟ اگر در زمان عقد، بصورت غیر عمد بکارت دختر از بین رود مرد ضامن نصف مهر است. در روابط زناشويی حکم استمنا زن توسط شوهر و بالعکس چیست؟ در مهريه عندالاستطاعة زن چه زمانى مى تواند آن را مطالبه نمايد؟
نظر شما :
captcha