عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1666     

اگر عقاید مذهبی شوهر تغییر کند، تکلیف زن چیست؟

استفتاء:

چند سالیست که در خارج از کشور زندگی می کنیم در این مدت عقاید شوهرم به كلی عوض شده و حالا عقاید جدیدی پیدا كرده و می توان گفت به انسان بی دینی تبدیل شده است، حکم چیست؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ همسرتان اگر مسلمان بی بند و بار باشد ازدواج باقی است ولی اگر از اسلام کنار برود و مسیحی یا یهودی شود ازدواجتان به هم می خورد و اجنبی از یکدیگر می شوید.

موارد مرتبط اگر زن بگويد آلت شوهرش كوتاه است، آیا از موارد فسخ ازدواج محسوب می شود؟ درصورت درخواست شوهر در زمان عقد آیا واجب است زن تمکین کند؟ اگر زن بدون اجازه شوهر به خانه پدرش برود، آيا ناشزه محسوب مى گردد يا خير؟ آيا نفقه زن بعد از عقد و قبل از تصرف به عهده شوهر است؟ حکم وطى در دُبُر زن چیست؟ اگر بعد از ازدواج معلوم شود دختر باکره نیست، شوهر می تواند وی را طلاق دهد؟ آیا ادای کفاراتی که بر گردن زن می باشد بر خود زن واجب است یا شوهرش؟ شوهر بر زن ولایت ندارد. منظور از قیمومیت در قرآن، قیام به مهریه و نفقه است. طلاق دادن اکراهی مرد صحیح نیست و زوجه نمی تواند شوهر دیگری اختیار کند. آیا زن و شوهری که از هم طلاق مصلحتی می گیرند به هم نامحرم می شوند؟
نظر شما :
captcha