عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1417     

زنی در عده طلاق است و با مردی زنا کرده آیا بعد از عده می تواند با او ازدواج کند؟

استفتاء:

زنی كه در عده طلاق است با مردی زنا می كند در حالیکه حكم قضیه را نمی داند. با توجه به اینكه این زن و مرد هنوز با یكدیگر ارتباط دارند و نمی خواهند بیش از این مرتكب گناه شوند و از گناهشان پشیمان هستند آیا بعد از گذشت عده طلاق زن، می توانند با هم ازدواج نمایند؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ زنا با زنی که در عده طلاق رجعی است موجب حرمت ابدیه نمی شود ولی مستحب است ترک تزویج زانی با او و در گناه و حرمت عمل فرقی بین علم به این حکم یا جهل به آن نیست.

موارد مرتبط آیا زن می تواند اولاد خواهر و برادر خود را بدون اجازه شوهر ببوسد؟ حکم مردی که زنش را در اختیار دیگری قرار دهد تا با زن آن مرد رابطه داشته باشد. آیا مربی مرد می تواند به دخترها بدون تماس بدنی، ورزش آموزش دهد؟ آیا برای زن جایز است با وجود در دسترس بودن دکتر خانم به دکتر مرد مراجعه کند؟ استاد آقا در چه حد می تواند به دانشجویان خانم نگاه کند؟ حكم لمس كردن دختر توسط پسر نامحرم كه با هم قصد ازدواج دارند چيست؟ بعد از طلاق، فرد با افرادى كه به سبب ازدواج با آنها محرم شده محرم مى ماند. آیا پسر در موقع خواستگارى مى تواند دختر را بدون حجاب ببيند؟ خواهر زن محرم است يا نامحرم؟ اگر نامحرم است چرا نمى توان با او ازدواج كرد؟ فردی با كسى لواط کرده و بعد دخترش را به عقد او در مى آورد، حکم چیست؟
نظر شما :
captcha