عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1017     

آیا استفاده از رنگ تیره برای خانمها مکروه است؟

استفتاء:

چرا اكثراً در مدارس و بعضی دانشگاه ها و ... خانم ها را مجبور می كنند كه لباس سیاه و تیره بپوشند در حالی كه رنگ سیاه مكروه است؟ آیا واقعا رنگ تیره برای خانمها مکروه است؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه
اولا لباس سیاه خصوصاً برای خانم ها مطلقا مکروه نیست، و ثانیا لباس سیاه برای دور نگه داشتن از توجه آقایان است که باعث می شود خانمها بدون موانع و مسایل حاشیه ای  مشغول درس خواندن باشند.

موارد مرتبط آيا پوشاندن پا از نامحرم واجب است؟ حکم استفاده خانم ها از لباس هايى كه به تن مى چسبند چیست؟ آیا استفاده از کراوات جایز است؟ آیا بر حکومت اسلامی لازم است که رعایت حجاب را برای مسلمین اجباری کند؟ آیا مردها در مقابل نامحرم فقط عورتین را بپوشانند كافی است؟ آیا گناه بد حجابی هم تراز و مساوی گناه بی حجابی است؟ آیا زن مسلمان می تواند بی حجاب باشد؟ آیا ایمان تنها به خدا كافی است؟ حدود حجاب برای بانوان دقیقا چه مقدار است؟ آیا این درست است که حجاب در جامعه حتی برای پیروان ادیان دیگر اجباری باشد؟ كیفیت حجاب همسران پیامبر و ائمه معصومین (علیهم السلام) چگونه بوده است؟
نظر شما :
captcha