عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1016     

آیا این درست است که حجاب در جامعه حتی برای پیروان ادیان دیگر اجباری باشد؟

استفتاء:

آیا این درست است که حجاب در جامعه اجباری باشد؟ آیا حجاب اسلامی را زنان خارجی که به ایران می آیند و یا پیروان ادیان دیگر باید رعایت کنند؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه
حجاب برای زنان مسلمان از واجبات است و حکومت اسلامی و افراد مکلفند به امر به معروف، و امر به معروف در هر جایی که ممکن باشد واجب است و اجبار بر حکومت قهراً لازم است و همچنین زنان کفار که اجبار می شوند به حجاب برای حفظ اجتماع است از هر چیزی که خلاف خاصه اسلام می باشد.

موارد مرتبط آیا وظیفه حاکم است که با خانم هايى كه حجاب را رعايت نمى كنند مبارزه نماید؟ جواب به کودکی که میپرسد چرا زنهای مسلمان در فیلمهای ترکیه ای حجاب ندارند. آیا بر حکومت اسلامی لازم است که رعایت حجاب را برای مسلمین اجباری کند؟ آیا رفت و آمد با افراد فامیل که کم حجاب و بدحجاب هستند، مشکل شرعی دارد؟ آیا گناه بد حجابی هم تراز و مساوی گناه بی حجابی است؟ حکم دیدن عکس بی حجاب زن های فامیل، در صورت راضی نبودن آنها چیست؟ چطور باید با حجاب باشم حتی در شرایطی که اطرافیانم مسخره ام می كنند؟ آیا زن مسلمان می تواند بی حجاب باشد؟ آیا ایمان تنها به خدا كافی است؟ فلسفه‏ حجاب چیست؟ چرا اسلام حجاب را به جاهای به خصوصی محدود کرده فرق مو و صورت چیست؟
نظر شما :
captcha