عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1014     

اگر اساتید خانم دانشگاه حجابشان را رعایت نکنند تکلیف چیست؟

استفتاء:

در دانشگاه تحصیل می کنم یکی از اساتید حجاب شرعى را رعایت نمى‏كند و در هنگام نوشتن مطالب روى تخته سیاه، دست و موهاى سر او، بیش از اندازه ظاهر مى‏شود؛ تكلیف ما چیست؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه
نهی از منکر یکی از واجبات قطعیه اسلام است و مصادیق آن نسبت به افراد مختلف است، نسبت به استادتان اول با خود آن خانم صحبت مؤدبانه کنید که نسبت به رعایت حجاب شرعی اقدام کند، اگر تأثیر نکرد از رئیس دانشگاه بخواهید که به ایشان دربارۀ حجابش تذکر دهد.

موارد مرتبط حکم حضور دختران نابالغ با سر و پای برهنه در مکان های عمومی چیست؟ آیا وظیفه حاکم است که با خانم هايى كه حجاب را رعايت نمى كنند مبارزه نماید؟ حکم استفاده خانم ها از لباس هايى كه به تن مى چسبند چیست؟ آیا بر حکومت اسلامی لازم است که رعایت حجاب را برای مسلمین اجباری کند؟ حکم دیدن عکس بی حجاب زن های فامیل، در صورت راضی نبودن آنها چیست؟ حکم خانمی که با داشتن چادر بالاتر از مچ دست و یا جلوی موهایش پیدا است فلسفه‏ حجاب چیست؟ چرا اسلام حجاب را به جاهای به خصوصی محدود کرده فرق مو و صورت چیست؟ آیا استفاده از رنگ تیره برای خانمها مکروه است؟ حکم مردی که همسرش را به حجاب شرعی ملتزم نكند چیست؟
نظر شما :
captcha