عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-1003     

وظیفه ما در قبال دختران بد حجاب چیست؟

استفتاء:

حضرتعالى می دانید که متأسفانه بسیار دیده‏ مى‏شود دختران جوان به صورت آرایش كرده، موها را تا فرق سر بیرون انداخته، گردن و قسمتى از سینه را بیرون گذاشته، ناخن دست و پاهاى خود را لاك زده و با كفش‏هاى كذایى بدون پوشیدن جوراب در خیابان‏ها دیده مى‏شوند. مطمئنا بسیارى از این دختران بر اثر بى اطلاعى و جهالت نمى‏دانند چه مى‏كنند و توان ‏رهایى از این منجلاب را ندارند لطفاً آنها را نصیحت و راهنمایى كنید و بفرمایید چه كنند كه رهایى یابند؟ وظیفه ما در قبال این گونه افراد چیست؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه
چنانچه مسلمان هستند باید به آنها تذكر داده شود كه ‏حكم اللّه را كه از حضرات معصومین (ع)رسیده است رعایت‏ كنند ولو آنها اعتنا نكنند، به هر حال هر كسى وظیفه دارد درصورت احتمال تأثیر نهى از منكر بنماید.

موارد مرتبط حکم حضور دختران نابالغ با سر و پای برهنه در مکان های عمومی چیست؟ آیا وظیفه حاکم است که با خانم هايى كه حجاب را رعايت نمى كنند مبارزه نماید؟ حکم استفاده خانم ها از لباس هايى كه به تن مى چسبند چیست؟ جواب به کودکی که میپرسد چرا زنهای مسلمان در فیلمهای ترکیه ای حجاب ندارند. آیا بر حکومت اسلامی لازم است که رعایت حجاب را برای مسلمین اجباری کند؟ آیا رفت و آمد با افراد فامیل که کم حجاب و بدحجاب هستند، مشکل شرعی دارد؟ آیا گناه بد حجابی هم تراز و مساوی گناه بی حجابی است؟ حکم دیدن عکس بی حجاب زن های فامیل، در صورت راضی نبودن آنها چیست؟ چطور باید با حجاب باشم حتی در شرایطی که اطرافیانم مسخره ام می كنند؟ آیا زن مسلمان می تواند بی حجاب باشد؟ آیا ایمان تنها به خدا كافی است؟
نظر شما :
captcha