عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18329-559     

نامه حضرت آیت الله العظمی روحانی به دبیر کل سازمان ملل و اتحادیه عرب درباره کشتار شیعیان

به دنبال افزایش کشتار و نقض گسترده حقوق اولیه شیعیان در بعضی از کشورهای اسلامی به ویژه سوریه و پاکستان، حضرت آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی (مدظله العالی) در نامه شدیداللحنی خطاب به دبیرکل سازمان ملل و اتحادیه عرب و دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی، به آنها هشدار دادند که بیش از این درقبال وظایفی که در برابر شیعیان دارند، کوتاهی ننمایند. در ادامه متن فارسی نامه معظم له را که به زبان عربی نگاشته شده، می خوانیم :

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر ارواح شهدای بی گناه عراق، بحرین، سوریه و پاکستان
سلام بر مجاهدانی که در راه دفاع از اماکن مقدسه به وِیژه حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) به شهادت رسیده اند.

جناب دبیر کل سازمان ملل متحد: آقای بان کی مون
جناب دبیر کل اتحادیه عرب: آقای نبیل العربی
جناب دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی: آقای اکمال الدین احسان اغلو

سلام علیکم؛
با نهایت تأسف و تألم، همه روزه خبرهایی در رابطه با وقوع کشتار و جنایات بی رحمانه بر ضد شیعیان در بعضی از کشورهای اسلامی، به گوش می‌رسد؛ از عراق تا بحرین و از پاکستان تا سوریه‌ی غرق در خون. از قتل افراد بی‌گناه، زنان، کودکان و پیران گرفته تا هتک حرمت‌ها، شکنجه‌های وحشیانه بی گناهان، اقدامات غیر انسانی حتی در حق اجساد و همچنین انفجارهای سازمان ‌یافته و خونبار، ویرانی اماکن مقدس از جمله مشاهد مشرفه و مساجد و حسینیه‌ها، و ... ؛ فجایعی که قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.

امیدوار بودیم که عملکرد شما را در راه متوقف نمودن کشتار بی رحمانه مردم بی گناه، و در راه حفظ جان و ناموس مردم، شاهد باشیم، اما امیدهای ما در آستانه نا امیدی و بر باد رفتن است. ما ـ به جهت مسئولیت دینی ـ به شما و به تمام رهبران دولت‌هایی که از این تروریست ها حمایت می‌کنند و با تحریکات مذهبی در کشورهای مذکور، پشت پرده این حملات شنیع تروریستی می باشند، هشدار می‌دهیم که ادامه این روند همه چیز را ویران و گریبان حکام و حامیان ظالم تروریست ها را نیز خواهد گرفت.

در اینجا لازم است اشاره کنم که ده‌ ها نامه از سوی گروه های سیاسی و تشکل های مردمی کشورهای اسلامی خصوصا از سوریه و پاکستان به دست ما رسیده است که همه آنها خواهان اذن برای اقدامات مسلحانه بر علیه تروریست ها و حامیان آن ها هستند. اما دغدغه و وظیفه ما برای حفظ وحدت مسلمانان و جانشان، ما را از صدور چنین اجازه‌ای باز می‌دارد. با این حال، این حقیقت نباید از اذهان پوشیده بماند که اگر وضع به همین منوال پیش برود و علی الخصوص در سوریه اگر به حرم حضرت زینب و حضرت رقیه (سلام الله علیهما) آسیبی برسد دیگر زمام به دست مرجعیت نخواهد بود، که صبر را اندازه‌ای و تحمل را حدی است. آنگاه که این وضعیت برای مؤمنین به حد انفجار برسد و احساسات مذهبی و انقلابی‌شان لبریز شود، امور از کنترل مرجعیت دینی خارج خواهد شد و آنگاه هیچ راه گریزی نیست.

از اینجا شما ـ و نیز همه سازمان‌های بین المللی ـ را به اتخاذ موضعی قاطع در قبال این جرایم شنیع، و تلاش مضاعف در جهت توقف سریع جنایات در حق شیعیان و ممانعت از گسترش جریان های تروریستی فرا می‌خوانیم. از خداوند متعال توفیقتان را در انجام وظیفه‌ ای که در قبال جهان اسلام به طور عام، و شیعیان مستضعف به طور خاص بر عهده دارید، مسئلت داریم.

محمد صادق حسینی روحانی
قم المقدسه، جمعه 18 ربیع الثانی 1434 هـ ق.

موارد مرتبط پیام تشکّر و قدردانی بابت ارسال پیام‌های تسلیت و ابراز همدردی‌ به مناسبت ارتحال مرجع مجاهد مرحوم آیت‌اللّه العظمی سیّدمحمّدصادق حسینی روحانی(ره) سخنی درباره تقلید و وظیفه مقلّدان حضرت آیت‌اللّه العظمی سیّدصادق روحانی(قدس سره) پس از رحلت ایشان» گفتاری از آیت الله مصطفی مصری العاملی درباره مرجع مجاهد حضرت آیت‌اللّه العظمى سیّدصادق روحانى(قدّس سرّه) مراسم تشییع و وداع با پیکر آیت الله العظمی روحانی بيانيه وكيل عام حضرت آيت الله العظمى روحانى مرجع مجاهد آيت الله العظمى روحانى به ملكوت اعلى پيوست پیام تسلیت دفتر آیت الله العظمی روحانی در پی رحلت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی تولید نرم افزار اندرویدی مجموعه آثار فقهی و اصولی حضرت آیت الله العظمی روحانی دام ظله تولید نسخه جدید ویندوزی مجموعه آثار آیت الله العظمی روحانی دام ظله تولید نسخه جدید نرم افزار اندرویدی مجموعه آثار آیت الله العظمی روحانی شامل 114 جلد از آثار معظم له
نظر شما :
captcha