عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18329-2805     

پیام تشکّر و قدردانی بابت ارسال پیام‌های تسلیت و ابراز همدردی‌ به مناسبت ارتحال مرجع مجاهد مرحوم آیت‌اللّه العظمی سیّدمحمّدصادق حسینی روحانی(ره)

حوزۀ مبارک علمیّه، با ارتحال مرجع مجاهد، حضرت آیت‌اللّه العظمی سیّدمحمّدصادق حسینی روحانی(قدّس سرّه الشریف)، یکی از ارکان بزرگ خویش را از دست داد...
 
بسم اللّه الرحمن الرحیم
«الحمد للّه الذي لا يُحمَد على مكروهٍ سواه، نحمده و نشكره و نصلّي على النبيّ و آله»
 
حوزۀ مبارک علمیّه، با ارتحال مرجع مجاهد، حضرت آیت‌اللّه العظمی سیّدمحمّدصادق حسینی روحانی(قدّس سرّه الشریف)، یکی از ارکان بزرگ خویش را از دست داد. شخصیّت عالیقدری که با عطایای خویش و درس‌ها و تألیفات، بر غنای حوزه‌های علمیّه افزود و جایگاه آن را با نقش‌آفرینی ممتازش، حفظ کرد. ایشان از زمان تلمّذ در محضر استوانه‌های علم و معرفت و بقیّة‌السلف در نجف اشرف و در جوار جدّشان، امیرالمؤمنین(علیه السلام)، و کسب مدال پرافتخار اجتهاد تا زمان بازگشت به‌سوی محلّ ولادت، شهر مقدّس قم و تداوم فعّالیّت‌ها، بیش از هشت دهه از عمر خویش را بدون خستگی و ملالت، در این مسیر سپری کرد.
 
شیفتگان و ارادتمندان به ایشان با ارتحال وی، شخصیّتی را از دست دادند که صدای ولایت‌مدارانۀ او در شرایط و موقعیّت‌های گوناگون، حقّ را فریاد می‌زد، بدون آنکه در راه خدا از سرزنش سرزنش‌گران، هراسی به دل خویش راه دهد. آنان عمارت علمی والا و شامخی را از دست دادند که در علم و اخلاق در طول دوران زندگی خویش، سرآمد بود. آن فقیدِ سعید عمر مبارکش را مجاهدانه، در راه تحکیم عقاید اَیتام آل محمّد(علیه و علیهم أفضل الصلاة و أتمّ السلام) به‌پایان رسانید. با ارتحال آن عالم مجاهد، رخنه‌ای در اسلام پدیدار شد که تا روز قیامت جبران نخواهد شد. 
 
ما اکنون، و بعد از گذشت دو ماه از  خسارت بزرگ فقدان آن عالم بزرگ و عالیقدر، به محضر همۀ سرورانی که شریک این مصیبت دردناک ما شدند و با ما ابراز همدردی کردند، مراتب تشکّر و امتنان و قدرشناسی و احترام خویش را صمیمانه تقدیم می‌کنیم؛ به‌ویژه، به محضر مراجع عالیقدر در نجف اشرف و شهر مقدّس قم، علمای اَعلام در نقاط مختلف، استادان و طلّاب حوزه‌های علمیّه  و مقامات دینی و کشوری و عموم مؤمنان بزرگوار که پیام تسلیت ارسال نمودند و بزرگوارانی که در تشییع باشکوه و پر از معنویت آن مرجع مجاهد از مسجد امام حسن عسکری(علیه السلام) تا حرم مطهّر و تدفین در جوار عمّه‌شان حضرت فاطمۀ معصومه(سلام اللّه علیها)، شرکت و به روح ایشان نماز هدیه کردند و در مجالس فاتحه و بزرگداشت ، از ساعات اولیه  ارتحال تا هفتم و چهلم در حسینیّۀ امام صادق(علیه السلام)، مسجد اعظم و مسجد امام حسن عسکری(علیه السلام)، حضور یافتند.
 
و همچنین، از تمامی عزیزانی که در سراسر ایران، عراق، کشورهای حوزۀ خلیج فارس، لبنان و دیگر کشورها برای آن مرجع فقید مجلس فاتحه و سوگواری برپا کردند و از کسانی که به نیابت از ایشان، زیارت مشاهد مشرّفۀ معصومان(علیهم السلام) یا عمرۀ بیت‌الله الحرام و طواف انجام دادند و ثواب ختم قرآن به روح ایشان داشتند، و یا از طریق تلفن و وسائل ارتباط‌جمعی دیگر یا با سرودن شعر در رثای آن فقید سعید یا نوشتن مقالات و یادداشت‌هایی در فقدان آن مرجع عظیم الشان  و مجاهد، ابراز همدردی کردند و از عموم مقلّدان، دوستداران و مریدان آن مرجع عالیقدر و همۀ عزیزانی که در این مصیبت بزرگ، ابراز همدردی و احساسات کردند، چه به دست ما رسید و چه نرسید، از همه و همه، صمیمانه قدردانی و تشکّر فراوان می‌کنیم و از خداوند متعال مسئلت می‌کنیم که جزای خیر و ثواب صالحان را به ایشان ارزانی دارد.
 
 متقابلاً از تمامی این عزیزان، درخواست دعای خیر داریم تا به توفیق الهی، رسالت پایه‌گذاری‌شدۀ آن فقیه عالیقدر و مجاهد، را تکمیل کنیم.
 
به روح مطهّر آن مرجع فقید و ارواح عموم مؤمنان، ثواب فاتحه‌ای هدیه کنیم.
 
 
بیت حضرت آیت الله العظمی روحانی قدس سره 
 
مركز الامام الصادق علیه السلام للثقافة والتوجيه
موارد مرتبط سخنی درباره تقلید و وظیفه مقلّدان حضرت آیت‌اللّه العظمی سیّدصادق روحانی(قدس سره) پس از رحلت ایشان» گفتاری از آیت الله مصطفی مصری العاملی درباره مرجع مجاهد حضرت آیت‌اللّه العظمى سیّدصادق روحانى(قدّس سرّه) مراسم تشییع و وداع با پیکر آیت الله العظمی روحانی مرجع مجاهد آيت الله العظمى روحانى به ملكوت اعلى پيوست پیام تسلیت دفتر آیت الله العظمی روحانی در پی رحلت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی تولید نرم افزار اندرویدی مجموعه آثار فقهی و اصولی حضرت آیت الله العظمی روحانی دام ظله تولید نسخه جدید ویندوزی مجموعه آثار آیت الله العظمی روحانی دام ظله تولید نسخه جدید نرم افزار اندرویدی مجموعه آثار آیت الله العظمی روحانی شامل 114 جلد از آثار معظم له گزارش تصویری جلسات دفتر آیت الله العظمی روحانی دام ظله در روزهای شهادت حضرت رسول اکرم، امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم السلام (بخش پایانی) گزارش تصویری جلسات دفتر آیت الله العظمی روحانی دام ظله در روزهای شهادت حضرت رسول اکرم، امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم السلام (بخش اول)
نظر شما :
captcha