عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18330-2274     

وظیفه شیعیان؛ یادگیری احکام و عمل به دستورات اهل بیت علیهم السلام

در روایات شریف آمده است که «روز قیامت بنده را می آورند و به او می گویند: چرا به وظایفت عمل نکردی؟ می گوید: نمی دانستم، به او می گویند: آیا یاد نگرفتی؟»...
استفتاء: در کتاب های ختم و مجربات به عنوان مثال کتاب های علوم غریبه می خوانیم که در آیه «حسبی الله لا اله هو علیه توکلت و هو رب العرش العظیم»... الخ، عدد کبیر 6، متوسط 48، و صغیر آن 8 است. معنای عدد کبیر متوسط و صغیر چیست و چطور به دست می آیند؟ لطفا توضیح دهید.
 
پاسخ حضرت آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی دام ظله: 
 
باسمه جلت اسماوه؛ در روایات شریف آمده است که «روز قیامت بنده را می آورند و به او می گویند: چرا به وظایفت عمل نکردی؟ می گوید: نمی دانستم، به او می گویند: آیا یاد نگرفتی؟»
از این روایات شریفه و امثال آن چنین بر می آید که انسان در راه یادگیری مسائل مبتلابه عقاید و عبادات و معاملاتش باید تلاش کند، چون این چیزی است که در روز قیامت از او می پرسند، و اگر در آن کوتاهی کند محاسبه و بازخواست می شود اما در خصوص مسائل مربوط به حیات روحی انسان، ادعیه و اذکار اهل بیت (علیهم السلام) برای ما بس است؛ چرا که درمان هر بیماری و قضای هر حاجتی در این ادعیه  است.

 

موارد مرتبط لزوم تربیت نفس با روحیه ایثارگری و فداکاری در راه ائمه اطهار علیهم السلام حضرت آیت الله العظمی روحانی: خرج کردن برای عزاداری امام حسین علیه السلام و تعظیم عید غدیر بر هر عمل استحبابی مقدم است شروط قرار گرفتن در زمره انصار و ياران مهدى ‏عليه السلام‏ طريقه توسل به امام رضا (عليه السلام) چگونه است؟
نظر شما :
captcha