عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18330-2167     

حضرت آیت الله العظمی روحانی: خرج کردن برای عزاداری امام حسین علیه السلام و تعظیم عید غدیر بر هر عمل استحبابی مقدم است

اگر عزاداری امام حسین علیه السلام متوقف بر صرف پولی باشد که بدون آن، عزاداری خوبی برگزار نمی شود خرج کردن برای عزاداری بر هر کاری که خیال می کنید، ترجیح دارد...
سوال: با سلام اینجانب یک دانشجوی ایرانی مقیم کانادا هستم در اینجا ما گروهی از دانشجویان به مناسبت های مختلف مذهبی مراسمی تدارک می بینیم مثل عزاداری امام حسین و اعیاد قربان و غدیر و... خیلی از دوستان با ارادت واقعی در این مراسم ها شرکت می کنند ولی گاه گاهی دیده می شود تجمل گرایی باعث بالا بردن هزینه ها می شود با توجه به اینکه مخارج در اینجا به دلار می شود این هزینه ها شاید بتواند گره از کار یک نیازمند باز کند به عبارت دیگر به جای اینکه صد نفر که وضع مالی بدی ندارند دور هم بنشینند و این پول ها را صرف شیرینی یا دو سه نوع غذا کنند شاید بشود به داد کسی رسید. دستور جنابعالی در این مورد چیست؟ 
 
پاسخ حضرت آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی دام ظله:
 
باسمه جلت اسمائه؛ اگر عزاداری امام حسین علیه السلام متوقف بر صرف پولی باشد که بدون آن، عزاداری خوبی برگزار نمی شود خرج کردن برای عزاداری بر هر کاری که خیال می کنید، ترجیح دارد. بقاء اسلام و به سعادت رسیدن مسلمانان مرهون بقاء عزاداری است، کما اینکه تعظیم عید غدیر که اساس تشیع مرهون آن است بر هر عمل استحبابی مقدم است. به این گونه وسوسه ها اعتناء نکنید موفق باشید.
موارد مرتبط توصیه حضرت آیت الله العظمی روحانی برای توفیق در انجام نماز شب لزوم تربیت نفس با روحیه ایثارگری و فداکاری در راه ائمه اطهار علیهم السلام وظیفه شیعیان؛ یادگیری احکام و عمل به دستورات اهل بیت علیهم السلام آداب قرائت زیارت عاشورا به روایت حضرت آیت الله العظمی سید محمدصادق روحانی شروط قرار گرفتن در زمره انصار و ياران مهدى ‏عليه السلام‏ طريقه توسل به امام رضا (عليه السلام) چگونه است؟ بهترين نحوه زيارت امامان چيست و چه چيزهايى را بخوانيم بهتر است؟ چگونه می‌توانیم به حضرت مهدی (عج) نزدیک باشیم؟ برای تهذيب نفس چه راهکارهایی پیشنهاد می کنید؟ نمازگزار آگاه پس از سلام نماز، تسبيح حضرت زهرا (س) را بر هر كارى، مقدم مى ‏دارد.
نظر شما :
captcha