عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18328-186     

اعلامیه درباره قانون شکنی های رژیم شاه و حمله به مدرسه فیضیه

اينجاست كه بايد گفت صد رحمت به حكومت‌هاى كمونيستى و ماترياليستى كه اگر اسلام را قبول ندارند، اگر احكامش را اجرا نمى‌كنند، لااقل معترفند كه با اسلام مبارزه مى‌كنند. لااقل ميليون ها مسلمان را فريب نداده و دين خدا را تغيير نمى‌دهند...

تاریخ: 1342/1/20

بسمه تعالى و اليه المشتكى
عفريت خونخوار استبداد و بى دينى پنجه كثيف و زهرآلود خود را تا مرفق به قلب مبارك امام صادق حضرت جعفربن محمد صلوات الله عليه فرو مى برد. هان اى مسلمانان غيور، صفوف خود را فشرده و در برابر نيروى اهريمنى مردانه مقاومت كنيد (إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ).
خدا را به شهادت مى طلبم كه در راه دفاع از حريم مقدس قرآن و عترت نظرى جز جلب خير و صلاح واقعى عمومى نداشته و در اين موقع حساس كه نزديك است يگانه كشورى كه مايه افتخار عموم شيعيان جهان بوده است با جهش هاى جهنمى هيئت حاكمه در جهنم سياه و سوزانى سرنگون شود، مجامله و پرده پوشى را جايز نمى دانم. آرى در اين موقع حساس بعضى زيركى ها و كتمان حقايق جايز نيست. كسانى كه طور ديگر استنباط مى كنند قطعاً در اشتباه عميقى هستند. خوب است با فداكارى و شجاعت و شهامت بيشترى در افكار و عقايد خود تجديد نظر كنند. ما در برابر خدا و رسول و ائمه طاهرين و در برابر نسل هاى آينده مسئوليتى بس خطير داريم. ما مرزبانان اسلام و تشيع و نگهبانان اين امانت الهيه ايم. اينجا كشور شيعه است; كشورى است كه مردم آن افتخار پيروى از مذهب جعفرى را دارند. حتى كسانى كه با اين جهش هاى مضحك و مسخره براى اطفاى شهوات و اشباع منافع مادى خود به دنبال كاروان كفر و بى دينى چهار نعل پيش مى روند، بالاجبار ولو به زبان هم شده تظاهر به اسلام و مذهب مى كنند. اينجا كشورى است كه اصل اول متمم قانون اساسي اش مى گويد : مذهب رسمى ايران اسلام و طريقه حقه جعفريه اثنى عشريه است، بايد پادشاه ايران دارا و مروج اين مذهب باشد. درست دقت كنيد ببينيد رژيم اين مملكت بر چه پايه اى استوار شده كه شيعه بودن و مروج مذهب بودن از شرايط صلاحيت شاه قيد شده است. اینجا كشورى است كه اصل 39 متمم قانون اساسي اش شاه را ملزم نموده كه قبل از جلوس به تخت سلطنت سوگند ياد كند حقوق ملت را همواره محفوظ و محروس داشته و قانون اساسى مشروطيت ايران را نگهبان و در ترويج مذهب جعفرى كوشش نمايد. اينجا كشورى است كه در اصل دوم متمم قانون اساسي اش صريحاً متذكر است كه هيچ قانونى نبايد با قوانين مقدسه اسلام مخالفت داشته باشد و همان اصل تنها مرجع ذى صلاحيت براى تشخيص را علماى اعلام و حجج اسلام و مراجع فتواى شيعه مى داند و بس. پس هيچ كس در هيچ زمان و مكانى وضعش مشابه با ما نبوده و نيست تا بتوان مجامله و سكوت كسى را عاميانه مجوز مجامله و سكوت خود قرار دهيم، وانگهى هيئت حاكمه اين دفعه برخلاف روش اسلافش به خيانت تازه و بى سابقه اى دست زده كه وظيفه ما را از وظيفه مسئولين زمان هاى گذشته كه احياناً سكوت نموده اند، كاملاً جدا و مجزا نموده است; يعنى با تمام وسايل تبليغى كه در اختيار دارد مى كوشد تا بدعت هايى را كه گذارده است اسلام حقيقى و دين صحيح جلوه دهد حتى مى كوشد تا آنها را به صورت اصولى اساسى و قانونى درآورد.
هيئت حاكمه مدعى است تمام مراجع ذى صلاحيت دينى كه همه در يك صف متشكل در برابر او قيام نموده اند، عموماً در گمراهى و اشتباهند و فقط همان چند نفر انگشت شمار هيئت حاكمه متجاوز و معدودى مزدوران آنها كه عموماً غرق در شهوت و گناه و از درك الفباى دين هم عاجز و عملاً فرسنگ ها با اسلام فاصله دارند، فقط همان ها حقيقت اسلام صحيح را درك كرده اند. با چنين شرايط و قوانين و با چنين گستاخى بى شرمانه و تجاوز وحشتناك به ناموس دين و مذهب آيا باز هم سكوت!؟ باز هم مجامله؟! باز هم سازش؟! معاذالله ممكن نيست.
اينجاست كه بايد گفت صد رحمت به حكومت هاى كمونيستى و ماترياليستى كه اگر اسلام را قبول ندارند، اگر احكامش را اجرا نمى كنند، اگر با اسلام مبارزه مى كنند، لااقل معترفند كه با اسلام مبارزه مى كنند. لااقل ميليون ها مسلمان را فريب نمى دهند، لااقل زير ماسك مسلمانى اين طور به مقررات اسلام شبيخون نمى زنند و دين خدا را تغيير نمى دهند.
على هذا جهت اداى وظيفه شرعيه به بيان حقايق زير مبادرت مى كنيم : ملت مسلمان ايران، تجاوز صريح و عجيب چند ماهه دولت ياغى به اصول قانون اساسى و مقررات مذهب و دين و خروج از چهارچوبه اصول و مقررات اخلاقى و انسانى و قانونى و دينى كه تلويحاً دولت نيز به آنها اعتراف نموده و عنوان جهش و پرش و زير و رو كردن و انقلاب را به آنها داده است و همچنين آدم كشى و حملات سبعانه و مسلحانه مكرر دستگاه زور و قلدرى به ملت نجيب و بى دفاع مسلمان ايران در نواحى مختلفه كشور و بالاخص يورش مكرر غيرانسانى دولتيان به حوزه علميه قم و دانشگاه عالى امام جعفرصادق(عليه السلام) و مدرسه فيضيه، آن هم در مجلس سوگوارى روز شهادت آن بزرگوار و ريختن خون طلاب بى گناه و ضرب و جرح آنان با سنگ و چوب و آجر و كارد و چاقو و آتش گلوله و پرت كردن طلاب را از طبقات فوقانى مدرسه و وارد كردن تلفات و شكستن درب و شيشه حجرات و غارت اموال و سوزانيدن كتب دينى و عمامه و عبا و البسه طلاب مدرسه كه راهروهاى خونين حجرات خون گرفته اش آنجا را به صورت قتلگاه هاى مخوف و رقت بارى درآورده است و هكذا انباشتن زندان ها از طبقات مختلفه مردم بى گناه و بيدار دل و دلير و سانسور شديد چاپخانه ها و تلگراف ها و همه وسايل ارتباطى و ارشادى مردم و ترور افكار مصلحين و فشار همه جانبه بر علماى دين و شكستن قلم هاى صريح و بستن زبان هاى حق گو و فحاشى احمقانه از راديو دولتى به علماى اسلام و مراجع عالى قدر فتوا و نواب امام(عليه السلام) و مقدسات و معتقدات مسلمين، همه و همه آنها كاشف از يك توطئه وحشتناك عظيمى است عليه موجوديت اسلام و مذهب «فانتبهوا ايها المسلمون».
توطئه اى است كه در لفافه و زير ماسك فريبنده يك رفرم اصلاحى و انقلاب و به عنوان مزورانه يك جهش به سمت جلو انجام مى شود. مسلمانان بيدار شويد. فرد فرد شماها مسئوليت مستقيم داريد.
ياللاسف در عصرى كه سياهان صحارى آفريقا از زير يوغ اسارت بيرون مى روند. در عصرى كه طفيلى هاى اجتماع براى رسيدن به امتيازات نامشروعى ديوانه وار تلاش مى كنند، ما بنده و اسير شويم؟ ما حقوق مشروع و قانونى خويش را نيز از دست بدهيم؟ معاذالله.
والسلام على من اتبع الهدى
الاحقر محمدصادق الحسينى الروحانى
14/ق ر/82 قم
موارد مرتبط اعلاميه ای درباره فاجعه 19 دى قم اعلاميه ای درباره سالگرد فاجعه كشف حجاب و كشتار 19 دى راهپيمايان در قم سالگرد شهداى سال 1341 مدرسه فيضيه و اعلام تعطيل عمومى متن پاسخ به نامه دانشجويان درباره نقش علما در برابر استعمار اعلاميه ای درباره چهلمين روز شهداى مدرسه فيضيه در سال 1341 نامه اى درباره تصويب نامه انجمن هاى ايالتى و ولايتى اعلاميه اى درباره 15 خرداد 1342 اعلاميه درباره جنايات رژيم شاه و اعلام لغو مراسم عيد نوروز 1357 اعلاميه اى ديگر به مناسبت اولين سالگرد شهداى مدرسه فيضيه (1341) اعلاميه درباره تصويبنامه تساوی حقوق زن و مرد در دولت شاه
نظر شما :
captcha