عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18328-182     

اعلاميه به مناسبت چهلمين روز شهداى 29 بهمن 1356 تبريز و اعلام عزاى عمومى

پاسخ مثبت مردم مسلمان ايران در سراسر كشور به دعوت مراجع تقليد و اقامه مجلس براى شهداى قم نشان دهنده آن بود كه مسلمانان ايران على رغم فشار و اختناق، ساليان متمادى بيدار است...

تاريخ: 135/1/6

بسمه تعالى و اليه المشتكى
(أَنَّ الَّذِينَ يُحَادُّونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ كُبِتُوا كَمَا كُبِتَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ وَقَدْ أَنزَلْنَا آيَات بَيِّنَات وَلِلْكَافِرِينَ عَذَابٌ مُهِينٌ)
چهلمين روز فاجعه جانگداز تبريز فرا مى رسد. قريب چهل روز قبل مزدوران نظام حاكم، مردم غيور و شرافتمند و مسلمان تبريز را از رفتن به مساجد و بزرگداشت خاطره شهداى فاجعه قم بازداشتند و به مقدسات اهانت نمودند و آنگاه كه با خشم و مقاومت آنان روبرو شدند، با آتش گلوله به پاسخگويى پرداختند. در نتيجه جمعى از عزيزترين افراد اين مملكت به خاك و خون كشيده شدند و جمع كثيرى مجروح گرديدند. مردم از اين زورگويى ها و قانون شكنى ها و قـُلدرمآبى ها سخت متنفر و خمشگين مى باشند. و همه طبقات اصيل جامعه از روحانى و دانشگاهى و بازارى و كارگر و دهقان و ... اين گونه اعمال را به شدت تقبيح مى نمايند و به هيئت حاكمه مرتجع عملاً نشان دادند كه ملت رشيد و بالغ و آگاهى مانند ملت ايران به هيچ وجه زير بار ديكتاتورى و بى عدالتى نمى روند و با استبداد سياه و خودكامگى و بى اعتنايى به خواسته هاى مشروع و قانونى ملت به مبارزه ادامه مى دهند.
آرى پاسخ مثبت مردم مسلمان ايران در سراسر كشور به دعوت مراجع تقليد و اقامه مجلس براى شهداى قم نشان دهنده آن بود كه مسلمانان ايران على رغم فشار و اختناق، ساليان متمادى بيدار است و تحت رهبرى علماى عظام و زير پرچم اسلام، حاضر به هر گونه فداكارى و از خودگذشتگى است. نمونه اين امر مقاومت شجاعانه مردم بى سلاح تبريز بود كه همه تبليغات دروغين دستگاه حاكم را نقش بر آب ساخت و هيئت حاكمه به خوبى دريافت كه ديگر با روش هاى قرون وسطايى نمى توان بر ملّتی حكومت كرد. أسف انگيز است كه مدعيان مسلمانى كه در سخنرانى خود را حتى شيعه امام على(عليه السلام) قلمداد مى كنند، پاسخ اعتراض مردم را با گلوله مى دهند و عمال بى شرم آنان در روز دوم فروردين 57 ش با چكمه و سلاح در قم وارد حرم مطهر حضرت معصومه (عليه السلام) شدند تا با چوب و چماق مردم را ارعاب كنند و حتى زوار بى گناه را هم از مزاياى حزب فراگير بهره مند سازند. آيا به راستى شرم نمى كنند كه احترام مقدسات را از بين مى برند؟ آيا اين خودكامگان مغرور توقع دارند كه در برابر قانون شكنى و تجاوز به حريم مقدسات مردم مسلمان، باز ساكت و آرام بنشينند و تماشاگر باشند؟ گذشت دورانى كه بتوان با زور و سر نيزه بر مردم حكومت كرد و چهارده سال تمام يك عضو شناخته شده فرقه ضاله را نخست وزير يك كشور اسلامى شيعه معرفى نموده مردم عوامل تيره بختى و فساد را به خوبى شناخته اند. ما ضمن تقبيح اعمال ضدانسانى و غيرقانونى هيئت حاكمه براى شادى ارواح شهداى تبريز، اربعين آنان را در سوگ مى نشينيم و روز پنجشنبه 20 ربيع الثاني را روز عزاى عمومى اعلام مى نماييم و انتظار داريم كه همه مردم ايران در آن روز در مجالس همه مساجد و تكايا شركت كنند. انتظار آن است كه همه گروه هاى اصيل و مسلمان از نظرات مراجع براى دفاع از حق و اجراى احكام اسلام پيروى نمايند و اجازه ندهند كه دروغ پردازان طبقه حاكمه و دستگاه هاى ارتباط جمعى وابسته، نهضت اسلامى آنان را به گروه هاى غيرمسلمان و يا غيرموجود نسبت دهند. از خداوند متعال عظمت و توفيق عموم مسلمانان را خواستاريم. (وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌ عَزِيزٌ. الذين ان مكناهم في الارض اقاموا الصلوة و آتوا الزكوة و امروا بالمعروف و نهوا عن المنكر ولله عاقبه الامور).
محمدصادق الحسينى الروحانى
16/ربيع الثاني/98 هجرى قمرى
موارد مرتبط اعلامیه درباره قانون شکنی های رژیم شاه و حمله به مدرسه فیضیه اعلاميه ای درباره فاجعه 19 دى قم اعلاميه ای درباره سالگرد فاجعه كشف حجاب و كشتار 19 دى راهپيمايان در قم اعلاميه ای دیگر به مناسبت فاجعه 19 دى 1356 قم سالگرد شهداى سال 1341 مدرسه فيضيه و اعلام تعطيل عمومى متن اعلاميه در مخالفت با تصويب لايحه كاپيتولاسيون اعلاميه ای درباره چهلمين روز شهداى مدرسه فيضيه در سال 1341 اعلاميه اى درباره 15 خرداد 1342 اعلاميه درباره جنايات رژيم شاه و اعلام لغو مراسم عيد نوروز 1357 اعلاميه اى ديگر به مناسبت اولين سالگرد شهداى مدرسه فيضيه (1341)
نظر شما :
captcha