عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18328-169     

اعلاميه اى درباره جنايات رژيم شاه و اعلام عزاى عمومى در 19 اردیبهشت 1357

تاريخ: 8/2/1357

بسمه تعالى و اليه المشتكى
(إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنْيَانٌ مَرْصُوصٌ)
اگر چه مردم مسلمان ايران در عصر حاضر شاهد ضربات پى در پى و سنگين وارده بر اسلام و مسلمين هستند. اگر چه هنوز دو چلهم از فاجعه كشتار قم و يك چهلم از واقعه خونين تبريز نگذشته بود كه وقايع مشابهى در شهرهاى ديگر به خصوص در يزد و جهرم و همدان و اصفهان و اهواز و ... رخ داد و عده زيادى كشته و زخمى شدند و براى چندمين بار ما را ماتم زده نمود و در سوگ نشاند.
اگر چه در چند ماه اخير انواع قانون شكنى ها، زورگويى ها، كشتارها، آدم دزدى ها به اوج خود رسيده است و مردم اين مملكت ناظر كثيف ترين جنايات تاريخ بوده اند. اگر چه بسيارى از هموطنان مسلمان ما هنوز در مرگ عزيزان خود اندوهناك اند. اگر چه هنوز، زندان ها و تبعيدگاه ها از انبوه مردم بى گناه حقگو و دانشمند (كه جمعى از آنها از مفاخر عالم اسلام و روحانيت هستند) موج مى زند. اگر چه هنوز طلاب، دانشگاهى ها، محصلين دبيرستانى، بازارى، كارگر و دهقان تحت تعقيب شكنجه و آزارهاى ضدانسانى قرار دارند.
اگر چه در اين مدت برخلاف دستور اسلام و قانون اساسى و حقوق بشر مأمورين هيئت حاكمه به امر آنها بى شرمانه به اماكن مقدسه قم حمله برده و در حرم مطهر زائرين بى گناه را مضروب ساختند و در مدرسه مرحوم آيت الله العظمى بروجردى به چپاول و غارت پرداختند و وحشيانه در و پنجره مدرسه را شكستند و لوازم ساده زندگى طلاب و كتاب هاى آنان را از بين بردند و طلاب را به قصد قتل مضروب ساختند و بعضى را از طبقه دوم به صحن حياط پرت نمودند.
اگر چه هيئت حاكمه به خيمه شب بازى خود همچنان ادامه مى دهد و گروهى مزدور يا مجبور را هر روز در گوشه ای از اين مملكت به نام كميته هاى جناح پيشرو و اعضاى نيروى پايدارى در میتينگ هايى كه تشكيل مى دهد، به نمايش مى كشد تا پشتيبانى خود را نسبت به خود ابراز دارد و تظاهرات يكپارچه مردم مسلمان ايران را بر ضد خود تظاهرات عده قليل اخلالگر قلمداد كند.
آرى با وجود همه اين حوادث، ملت ايران هرگز تسليم ياوه سرايان و جنايتكاران نخواهد شد و طوفانى از خشم و نفرت نسبت به هيئت حاكمه و مأمورين آدمكش و تبهكار آن به عنوان یک وديعه آسمانى در سينه خود حفظ خواهد نمود و هرگز شلاق و باتوم و گلوله آنان را از راه مقدس دين و آزادى و استقلال كامل ميهن دور نخواهد ساخت و دستگاه استبداد حاكم از اين وحشيگرى ها و درنده خويى ها و آدمكشى ها طرفى نخواهد بست; مگر آنكه شعله هاى غضب الهى به آنان نزديك تر گردد و آتش خشم عمومى آنان را در خود فرو برد.
ما طبق وظيفه اسلامى يكبار ديگر به هيئت حاكمه هشدار مى دهيم كه هرگز نمى توان با روش هاى قرون وسطايى اين ملت بيدار شده و خشمگين را خفه و مطيع ساخت. از اين آزمايش تلخ و ناگوار اجتناب كنيد. كبريت به انبار باروت نزنيد و بنزين بر آتش خشم و نفرت عمومى نپاشيد.
قدرى تعقل كنيد و از جدال با خدا و رسول و جنگ با دستورات الهى بپرهيزيد كه وبالش بسى عظيم و عاقبتش وحشتناك و وخيم است و نمونه آن را در اين ايام در سراسر ايران مشاهده نموديد كه مردم مسلمان ايران ايمانى راسخ به قرآن و اسلام دارند و براى حمايت از دين به پيروى از دستورات مراجع تقليد از بذل جان هم دريغ نكردند و اكثريت قريب به اتفاق از شما اظهار تنفر و انزجار نمودند.
درود به قاطبه مردم مجاهد ايران، طوفان لعنت ابدى بر آدم كـُشان و غارتگران و طاغوت هاى زمان. ما روز نوزدهم ارديبهشت 1357 را «روز عزاى عمومى» اعلام مى داريم و در آن روز حوزه هاى علميه در سراسر ايران تعطيل است.
از مردم مسلمان ايران انتظار داريم كه صفوف خود را در زير پرچم اسلام فشرده تر سازند و در برابر نيروى اهريمنى و طاغوتى مردانه استقامت نمايند. از خداوند متعال براى همه شهداى راه حق و فضيلت ارتقاى مقام و براى بازماندگان آنان صبر و اجر جزيل خواستاريم.

محمدصادق الحسينى الروحانى
بيستم/جمادي الاولي/1398

موارد مرتبط اعلامیه درباره قانون شکنی های رژیم شاه و حمله به مدرسه فیضیه اعلاميه ای درباره فاجعه 19 دى قم اعلاميه ای درباره سالگرد فاجعه كشف حجاب و كشتار 19 دى راهپيمايان در قم اعلاميه ای دیگر به مناسبت فاجعه 19 دى 1356 قم اعلاميه به مناسبت چهلمين روز شهداى 29 بهمن 1356 تبريز و اعلام عزاى عمومى سالگرد شهداى سال 1341 مدرسه فيضيه و اعلام تعطيل عمومى متن پاسخ به نامه دانشجويان درباره نقش علما در برابر استعمار متن اعلاميه در مخالفت با تصويب لايحه كاپيتولاسيون اعلاميه ای درباره چهلمين روز شهداى مدرسه فيضيه در سال 1341 نامه اى درباره تصويب نامه انجمن هاى ايالتى و ولايتى
نظر شما :
captcha