عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18326-150     

آیت الله روحانی: ما خواستار حفظ منافع مستضعفین بحرین هستیم.

به عقیده آیت الله العظمی روحانی بحرین جزء لایتجزای ایران است و هفتاد و پنج درصد شیعیان آنجا باید متحد شده حکومت فعلی را که وابسته به امپریالیزم غرب است سرنگون کنند...

آیت الله روحانی که این روزها هزاران طلبه در محضرش فقه اسلام می خوانند به صورت صدای مستضعفین کشورهای عرب جلوه کرده و عکس هایش در روزنامه های جهان عرب چاپ می شود.

 

آیت الله روحانی از مردم بحرین و سایر شیخ نشین های خلیج فارس خواست که بر علیه رهبران و شیوخ نوکرمأب خود قیام کنند و دولت عدل و مساوات تشکیل دهند.

 

به عقیده روحانی (بحرین جزء لایتجزای ایران است و هفتاد و پنج درصد شیعیان آنجا باید متحد شده حکومت فعلی را که وابسته به امپریالیزم غرب است سرنگون کنند).

 

آیت الله روحانی طی مصاحبه ای گفت که همانگونه که پاپ اعظم با سفر خود به امریکا و سخنرانی در محلات فقیرنشین آن کشور، در امور داخلی امریکا مداخله می کند، این وظیفه رهبران اسلامی است که هر کجا ظلم و ستمی هست در امور آنجا از طریق سفر، بحث و مذاکره و سخنرانی و معرفی فرامین الهی دخالت و مردم را نسبت به وظایف شرعی خود آشنا کنند.

 

روحانی گفت که امروز پنجاه میلیون خلق مسلمان شوروی چشم به انقلاب ایران دوخته اند. دولت شوروی باید اجازه دهد ما به آنجا روحانی و خطیب و کتب دینی بفرستیم، اینک دیگر صحبت ملیت نیست بلکه صحبت تعلق به اسلام است. ما باید همه ستمدیدگان کشورهای اسلامی را متحد کنیم، باید حقیقت و ارزش اتحاد را برای آنها تشریح نماییم. بعضی از رهبران کشورهای اسلامی منتخب مردم نیستند... آنها رهبران تحمیلی هستند و باید بروند و جای خود را به رهبران راستین بدهند.

 

در شهر تاریخی قم امروز مطالب آیت الله روحانی با سرعت به کشورهای اسلامی فرستاده می شود و بسیاری از رهبرانی که ممکن است گفته های روحانی باعث سقوط حکومت آنان شود سخت بیمناکند.

 

ایران اکسپرس ـ سال دوم ، شماره 90، شنبه 5 آبان 1358

 

 

موارد مرتبط واکنش آیت الله العظمی روحانی به اهانت های دو نماینده مجلس نسبت به ساحت مرجعیت آیت الله العظمی روحانی در گفتگو با «الانباء»: باید برای آزادی قدس و فلسطین بجنگیم راه حل آیت الله العظمی روحانی برای آزادی امام موسی صدر چه بود؟ آیت الله العظمی روحانی: هم ایرانی هستیم و هم مسلمان و به مسایل مربوط به قومیت و فرهنگ احترام می گذاریم آیت الله العظمی روحانی: احترام به آزادی و عقاید دیگران از اصول اولیه و مسلم اسلام است افشای توطئه های قذافی در ایران توسط آیت‌ الله‌ العظمی روحانی سند محرمانه سفارت آمریکا درباره بیانات آیت الله العظمی روحانی مبنی بر لزوم تشکیل انقلاب اسلامی در بحرین انعکاس جهانی سخنان آیت الله العظمی روحانی درباره بحرین در سال 1358 آیت الله العظمی روحانی خطاب به امیر بحرین: از سرنوشت امثال خود عبرت بگیرید. آیت الله العظمی روحانی در سال 1358: مصوبه استقلال بحرین و جدا شدن از ایران غیرقانونی است.
نظر شما :
captcha