عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18326-145     

راه حل آیت الله العظمی روحانی برای آزادی امام موسی صدر چه بود؟

دولت لیبی، آقای قذافی، دلش می خواست در دنیا اعلام کند در انقلاب ایران سهیم بوده بلافاصله بعد از این که انقلاب به پیروزی رسید، درخواست کرد به ایران بیاید، که به دنیا بفهماند انقلاب کردیم و خود ما اولین کسی بودیم که رفتیم بهره گیری کنیم. با سفر او موافقت نشد.

نشریه آیندگان در سال 1358 و در بخشی از مصاحبه با حضرت آیت الله العظمی روحانی، از قول ایشان می نویسد: «جلود، در ایران ایادی دارد. این ها ایادی دولت لیبی هستند.»

 

ایشان ادامه داد: «دولت لیبی، آقای قذافی، دلش می خواست در دنیا اعلام کند در انقلاب ایران سهیم بوده بلافاصله بعد از این که انقلاب به پیروزی رسید، درخواست کرد به ایران بیاید، که به دنیا بفهماند انقلاب کردیم و خود ما اولین کسی بودیم که رفتیم بهره گیری کنیم. با سفر او موافقت نشد. جلود را فرستاد. جلود در اینجا ایادی دارد. ایادی دولت لیبی، ده پانزده روز ایران بود. ما اعلام کردیم که جلود را به عنوان گروگان نگه می داریم. به جای آقای موسی صدر، وقتی قذافی دانست که قضیه جدی است بسیار ناراحت شد. بعد دعوت کرد 450 نفر به جشن استقلال لیبی بروند. که نگذاشتند. این هم ضربه دیگری بود بر قذافی. مأیوس که شد شروع کرد به هتاکی، تحریک از آنهاست. در مجله شهید که به خرج دولت لیبی چاپ می شود، و بسیار مجله شیک و تمیز و پرخرجی است، به ما هتاکی کردند... ایادی در تمام سطوح در صدد تفرقه افکنی است.»

 

آیندگان ـ 25 تیر 58

موارد مرتبط واکنش آیت الله العظمی روحانی به اهانت های دو نماینده مجلس نسبت به ساحت مرجعیت آیت الله العظمی روحانی در گفتگو با «الانباء»: باید برای آزادی قدس و فلسطین بجنگیم آیت الله العظمی روحانی: هم ایرانی هستیم و هم مسلمان و به مسایل مربوط به قومیت و فرهنگ احترام می گذاریم آیت الله العظمی روحانی: احترام به آزادی و عقاید دیگران از اصول اولیه و مسلم اسلام است افشای توطئه های قذافی در ایران توسط آیت‌ الله‌ العظمی روحانی سند محرمانه سفارت آمریکا درباره بیانات آیت الله العظمی روحانی مبنی بر لزوم تشکیل انقلاب اسلامی در بحرین آیت الله روحانی: ما خواستار حفظ منافع مستضعفین بحرین هستیم. انعکاس جهانی سخنان آیت الله العظمی روحانی درباره بحرین در سال 1358 آیت الله العظمی روحانی خطاب به امیر بحرین: از سرنوشت امثال خود عبرت بگیرید. آیت الله العظمی روحانی در سال 1358: مصوبه استقلال بحرین و جدا شدن از ایران غیرقانونی است.
نظر شما :
captcha