عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-652     

ثواب اطعام در مجالس عزادارى ائمه(ع)

استفتاء:

آيا اطعام عزاداران در مجالس عزاى معصومين(ع) از كارهاى راجح و ثواب است؟ و دليل رُجحان آن چيست؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه; هيچ اشكالى در زنده كردن مصائب اهل بيت(عليهم السلام) نيست كه آن مصائب موجب تقويت دين و احياى شعائر دينى است. از جمله اسباب زنده كردن، تشكيل مجالس براى اداى حق بزرگ آنهاست و چگونگى اين امر راه هايى دارد كه يكى از نمونه هاى بارز آن اطعام مى باشد. اين مسأله موجب نشر دين مى گردد.

موارد مرتبط بردن كودكان به عزادارى و مجالس فاتحه‏ طرح مباحث سياسى در عزادارى‏ ها بر سر و صورت زدن در مجالس عزا ريشه عزادارى بر امام حسين‏ عليه السلام در روايات معصومين ‏عليه السلام‏ ضابطه شرعى برپايى عزادارى‏ آيا گرفتن چند شام و نذرى توسط يك نفر در مجالس عزادارى جائز است؟ آيا حذف سخنرانى و اندرز از مجالس عزادرى، به خاطر سوگوارى بيشتر جایز است؟ آيا گِل مالى كردن تمام بدن تحت عنوان عزادارى امام حسين (ع) جائز است؟ آيا هركسى مى تواند شيوه و روشى جديد براى عزادارى اختراع كند؟ حكم استفاده از عَلَم در مراسم عزادارى امام حسين(ع)
نظر شما :
captcha