عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-2132     

آیا گوشت حيوان شكار شده با اسلحه حلال است؟

استفتاء:

در ايام قديم با تير و كمان شكار می‌کردند اما امروزه با اسلحه‌هايى كه گلوله آن‌ها از سرب و ... است شکار می‌کنند، مثلاً كبك را در هوا می‌زنند وقتى كه به زمين می‌رسد مرده است، آيا با اين كيفيت، گوشت حيوان شكار شده حلال است يا حرام؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ چنانچه گلوله تيز باشد و در بدن حيوان فرو رود و آن را پاره كند، و يا با فشار در بدن حيوان فرو رود حيوان پاك و حلال است البته با رعايت شرايط ديگر.

موارد مرتبط اگر حيوان حلال گوشتی تذكيه كامل شرعى نشده باشد، آيا نجس مى ‏شود؟ اگر پس از ذبح حيوان شك كنيم كه آيا چهار رگ را بريديم يا نه تكليف چيست؟ حکم خوردن روده ها و دل حيوان حلال گوشتی که خمرخورده و بعد ذبح شده. اگر نصف سر حيوان بريده شود طوریكه هنوز جان دارد، آيا مى توان آن را تذكيه كرد؟ در سر بريدن حيوان اگر رگها به تدريج بريده شود و سر اتفاقاً قطع شود. حکم ذبح حيوانات در تركيه به وسيله دستگاه که اطلاعی از شرعی بودن آن نداریم. ذبح حيوان با چاقوى غير آهنى مثل استيل و غيره جايز است يا خیر؟ حکم كشتن حيوان با ضربت شمشير و قطع رگ هاى اربعه با شرایط ، چیست؟
نظر شما :
captcha