عربی
بروزرسانی: ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ آذر
  • اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ
کد : 18322-2098     

اگر حاجیه در مکه وضع حمل کند طفل بعد از تکلیف باید طواف نساء را انجام دهد؟

استفتاء:

در صورتى كه حاجيه خانمى در مكه وضع حمل نمايد و داراى فرزند شود، آيا طفل مذكور بعد از به تكليف رسيدن بايد از ايران به مكه برود و طواف نساء و نماز طواف نساء را انجام دهد؟ و اگر نرفت آيا مى تواند ازدواج كند؟

جواب:

باسمه جلت اسمائه؛ نخير، لازم نيست طواف نساء به جاى آورد و مى تواند بدون طواف ازدواج كند.

موارد مرتبط اگر کودک شیرخوار با والدینش بوده و جایش را خیس کند حکم طواف آنها چیست؟ فرد مستطیعی که قدرت انجام حج را ندارد، نائب گرفتن بر او واجب است. اگر زائر نتواند در ذبح قربانی شرکت نماید، آیا می تواند به قصابان نیابت دهد؟ تكليف فردى كه در عقد موقت به حج عمره مى رود از نظر طواف نساء چیست؟ ما در جحفه احرام مى بنديم، مى توانيم مثلا در تهران غسل احرام انجام دهيم؟ آيا مى شود طواف را چه واجب چه مستحب براى اداى حاجت مؤمن قطع كرد؟ نماز طواف را نمى شود به جماعت خواند. حکم کسی که بدون غسل جنابت،حج تمتع را انجام داده و به وطن بازگشته است. نماز طواف بر زن هم واجب است و اگر به جا نياورد شوهر حلال نمى شود. كسى كه در حج، نماز طواف را از ياد برده و به وطن خود برگشته چه تكليفى دارد؟
نظر شما :
captcha